Jobbardag och grubblerier

I dag är en jobbardag. Dygnspass. Och i morse när jag kom till jobbet hade jag och en annan tjej blivit dubbelbokade men det vart jag som fick jobba i dag. Hade gärna åkt hem igen men den andra tjejen ville gärna med sin son till läkaren så då fick hon gå, sonen skulle åkt med mormor eller någon annars tror jag men tänkte att det kan ju vara skönt att ha mamma med när man är ett litet barn, och även skönt för föräldern att få prata med läkaren också kanske.. och på lördag skulle jag med jobba dygnspass men då var vi med dubbelbokade och då fick den andra tjejen som var bokad med ta det då hon arbetar mindre än mig och jag har mer jobb inplanerat i veckan så blir skönt att vara ledig i helgen och få träffa gubben lite. Har ju inte sett han sen i morse och träffar han ju inte först i morgon eftermiddag och sen jobbar jag kväll onsdag och torsdag så då ses vi ju knappt heller på hela dagen.
 
Har varit en bra dag i dag och dagen har gått fort. Varit ute på ca en timmes prommenad i dag så nu har jag ont i knäna. Skönt att slänga upp benen i soffan en stund innan det är dax att lägga sig och försöka sova. Sist jag jobbade vart det ju bara några få timmars dålig sömn då det var första gången jag jobbade natt här. Tror det går bättre i natt, är dock inte tillräckligt trött för att lägga mig än men jag tror det blir en lugn natt i natt iallafall, brukaren sover redan sött efter helgen och dagens håll igång :)
 
Och i morgon är det dax att titta på hus igen, grannhuset till det vi tittade på sist... får se ur det känns i morgon och hur huset är. Tycker det verkar lite halvdant eller vad man ska säga så vi får se hur det känns i morgon efter vi varit och tittat på det. Vet faktiskt inte om jag är "redo" att flytta ut på landet än om vi skulle köpa huset. Vill ju gärna flytta till hus samtdigt som jag är väldigt kluven i mina känslor och funderingar,  att man ska fundera så jäkla mycket på allt "/ Allt man inte behöver fundera på som ändå snurrar i huvudet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0