Inget för mig!

Ännu en jobbdag över. 8-16.30 på dagis. (Ja jag vet, det heter förskola)

Har i dag kommit underfund med att jobba som barnskötare eller så verkligen inte är min grej. För varje gång jag är på förskolan så känner jag mer och mer att det inte är något för mig. Jag vet inte riktigt varför och det är säkert helt annorlunda när man har en fast tjänst än vad det är att vara springvikarie men eftersom jag inte trivs som vikarie på förskola har jag inte velat söka fasta tjänster inom förskoleverksamhet på sista tiden. Lutar mer av omvårdnadshållet. Känner mig mer hemma där. Och där söker jag alla jobb jag kan i stort sett. De ringde från ett jobb jag sökt i dag men kunde inte svara då jag jobbade men de hade lämnat meddelande så jag ska ringa upp i morgon då jag jobbade tills efter 16 i dag. Tror det kan vara ett/bli ett spännande jobb. Det är på dagligverksamhet inom LSS. Vi får se vad de säger och vad som händer.

Efter jobbet i dag har jag träffat "tjockis tanten" för att kunna få hjälp med motivation till träning och matvanor och sånt där.. men kändes inte alls bra. Är så opepp och så skeptisk till deras råd, kanske är bättre jag går till en KBT terapeut i stället, för jag vet ju hur/vad man ska äta, det är bara det där att man ska göra som man lär också... efter mötet var jag nästan mer omotiverad än när jag gick dit, jag hade bara lust att skrika "men du fattar ju inte! Jag vet ju hur jag ska göra men jag behöver hjälp att ändra mina vanor" jag behöver någon som kan stötta mig och hjälpa mig praktiskt och inte bara sitta där och säga gör si och gör så... när jag kom hem kraschade jag på sängen och grät. Ville bara ge upp precis allt. Bara skita i allt.

Men det vart till att städa så det blev fint här hemma. Skönt att komma hem till ett rent hus i morgon efter jobb och scouter. Att bara kunna slänga sig i soffan och göra vad f*n man vill utan att ha den där känslan att "jag borde dammsuga" "jag borde plocka undan lite saker"...

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0