Bra dagar och hus

Då var det dax att gå till sängs snart. ska bli skönt, känner mig ganska trött i kväll och har haft huvudvärk till och från under eftermiddagen/kvällen, annars har jag haft en bra dag. Och igår var med en bra dag. Har jobbat igår och i dag. Igår eftermiddag blev det simning och i kväll var det scouter med kolbullar och skogsbrännboll. Mycket roligt :)

I helgen var mamma och pappa här på besök. Det var trevligt tycker jag. Vi tog det mest lugnt. Grillade, var på marknad, tvättade husvagen och så var vi och tittade på ett hus. Väldigt mysigt litet hus gubben och jag var nyfikna på att eventuellt hyra. Huset var väldigt mysigt med fin utsikt över ängar/åkrar och sjön, ungefär lika stort som där vi bor nu men tyvärr var det för små sovrum tyckte vi och lite svårmöblerat med våra möbler. Fanns grannar runt omkring, en liten gäststuga för sommarbruk och jag skulle nog faktiskt kunnat tänka mig att flytta dit även om jag sagt att jag inte vill bo så långt ut på landet, men tyvärr kände vi att huset inte passande oss riktigt men hade gärna haft det som sommarstuga! Och så var det ju där med att hyra hus.. tycker det känns lite tråkigt faktiskt, känns bättre att äga det så man kan göra som man vill med det, fast det är ju skönt att bara hyra om något går sönder eller så ;) men men känns skönt att vi var och tittade iallafall. Då vet man ju lite mer vad man tycker om och hur man vill bo, vad man gillar och inte gillar och vad man önskar ha i sitt hus när man väl köper ett. Det är ju faktiskt en stor sak att flytta till/ köpa hus känner jag och förhoppningsvis ska man ju trivas där och bygga ett hem och en familj så därav känns det skönt att faktiskt titta runt lite.

Nej ju ska jag slänga mig i säng, i morgon är en ledig dag, ska bli skönt!

natti natti // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0