Hovar, besiktnigar och kantareller

Ännu en dag till ända. Har varit en trevlig dag i dag som tillbringats med J. Vi har slappat och väntat på hovslagaren som skulle komma och sko Js häst, under tiden slängde J (och jag hjälpte till lite) ihop en super god banankaka.
 
Ja det där med att äta nyttigt har inte gått så bra i dag. Men har gått ca 8560 steg i dag och det är iallafall mer än vad jag typ normalt går så det är ju lite bra. Jag och J var ut en sväng i skogen och letade svamp för J hade sett massa när hn red där men tyvärr var det någon annan som hunnit före att plcoka dem, men vi fick några kantareler iallafall. Sen fick vi mera kantareller av Js svärmor som även är vän med mig. Det var mycket snällt, tycker jag :)
 
Bilder från skogen :) Tyvärr inte bästa kvaliten
 
 
 
 
Medans hovslagaren var hos J var jag och besiktigade bilen. Det gick inte bra, en spindelled och styr led behöver bytas och så måste jag putsa och eventuellt byta glas på halvljuset och så en "bra att veta", att bilen har börjat rosta i ena fjäderfästet.. eller vad de nu kallade det.
Kommer ju så lägligt nu när vi har dålig ekonomi och ett
köksgolv som behöver repareras...
Undrar hur länge man kan vänta med det och när byggfirma har tid.
De skulle höra av sig i veckan,
så hoppas de gör det.
 
 Men men, sånt är livet, trasiga bilar, underhåll av bostad, jobb och slit, äntligen sparat ihop lite pengar, yeh där gick bilen sönder igen. Och så börjar det om, det är ju alltid något som är "fel" ;) Nej nu ska jag stoppa om mina onda knän och läsa en stund innan jag ska sova. I morgon blir det 3 timmars jobb på förmiddagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0