jobb natt

Sitter på jobbet och väntar på att tiden ska gå. Vart typ inringd vid åtta i kväll då hon som skulle jobba i natt hade fått fel på bilen eller något så hon inte kunde ta sig hit så då undrade de om jag kunde komma och jobba i stället. Och ja, nu sitter jag här. Trött och grinig med en ond rygg. Har haft lite ont i ryggen hela helgen men nu gör det mer ont när jag står en stund eller så. Tror det kommer ifrån att jag legat konstigt när jag sovit för kan inte komma på något annat och hade ont när jag vaknade i lördags.

Skulle nästan kunna göra vad som helst för att få krypa ner under sambons täcke nu sista timmen innan han ska upp och jobba och bli omhållen en stund. Är så trött och vill bara hem och sova.. Det är så långtråkigt att sitta här och mestadels glo på teven. ( Nå ja, har skrivit lite julkort, löst korsord, planerat lite för julen och läst tidning också ) Är ju bara ibland som brukaren behöver hjälp och liksom inte alla minuter på dygnet och än mindre på natten då hen sover mer. Så där emellan blir det så trist att sitta här och då kommer alla tankarna och börjar snurra i huvudet. Försöker hålla dem borta men det är inte så enkelt, de är alltid någon liten tanke som ploppar upp och får fäste och växer sig större. Har varit mycket negativa grubblerier den senaste månaden tyvärr. Har funderat på om det är allt omkring eller om det är för jag slutat med medicinen. Eller kanske lite av båda? Kanske inte bästa timeningen att sluta med antidepp när det är som mörkast och gråast ute, bara regn och rusk och sen att det blir strul med det nya jobbet gör väl inte saken bättre men tycker ändå att det gått ganska bra utan medicinen.. har ju varit utan ganska länge nu... Förresten har jag sagt upp mig från jobbet då jag inte anser företaget som speciellt seriöst så detta är typ mitt sista jobbpass. Kanske blir i morgon natt med om jag får sova nu när jag kommer hem senare i dag. Jag och chefen skulle höras av fram åt eftermiddagen hur jag kände mig om jag orkar med en natt till såhär efter en oplanerad natt.. så vi får väl se. Hoppas på att jag orkar så det blir lite mer pengar på löningen sen. Det behövs ju nu när jag är arbetslös igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0