Skolkök å matväxter ;)

I dag har jag arbetat en dag i skolköket. 
Det var ganska roligt men slitsamt och varmt och fy vad obekväma skor de hade !
Likadana skor som sambon har och älskar, men hans skor är ingådda och sköna, de var inte dessa så fy vad ont i fötterna, jag har fortfarande ont fast jag slutade vid 13 tiden och har vilat "tassarna" sen dess.
Fartfyllt jobb med ganska högt tempo ! :)
 
I går var jag ledig och började dagen med en fika på cafe med gubben innan han åkte till jobbet.
Sen var jag ute i trädgården nästan hela dagen och startade krig mot maskrosorna och tistlarna.
I dag när jag kom hem har det kommit flera nya maskrosor som jag inte såg i går -.-' Men ska gå ut och rycka upp dem nu snart innan jag far till scouterna. För det är nog ända sättet att bli av med dem, eller jag, hålla dem i schack så de inte tar över. De är ju trots allt ganska fina maskrosorna tycker jag. Tistlar är med coola växter men inte alls sköna att trampa på så de får leta sig ett annat hem än min trädgård.
 
I går såg jag även att mina moötter börjat titta upp ur jorden :)
Så nu har spenat, sallad och morötterna kommit upp :)
Här inne finns det fortfarande kvar, underblommor, lavendel, luktärter, smultron, tomater och blomkål Jag satt just och funderade på när jag kan plantera ut dem i trädgården... 
Det får nog gå någon vecka till iallafall så det hinner bli slutet av maj och nu skulle ju varmare väder komma igen men man vet ju aldrig om nätterna.. 
Nej nu måste jag ut och dra upp maskrosor så jag hinner ta bort dem innan jag ska iväg på scouterna.
Ha en go kväll :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0