Fusk dag !

Ja i dag har det blivet en fuskdag i mina sockerfria veckor.
Har ätit en semla... två föresten,,
en liten på jobbet också, typ som en tredjedel normalstor semla...
Det är så svårt att låta bli och i dag är det ju en "speciell" dag då det är tradition att äta
semlor så har faktiskt unnat mig semla i dag.  Inte så dåligt samvete men litegrann, trodde ju verkligen att
jag kunde låta bli godsaker i två veckor, men jag är för svag för det.
Men nu är det nya tag igen, "sockerfritt"  fram till den 14e mars !
 
Annars i dag har det gått bra när det gäller matintag tror jag...
 
9:10  1 Banan till frukost,
ca 12:00 Potatis, sås, köttfärslipa, blomkål och morot till lunch, en liten portion tillsammans med mjölk.
ca 14:00 En liten bit banan och liten semla och två glas vatten
ca 15:30 Ett glas filmjölk och en skiva muslibröd
ca 19:00 2 skivor blodbudding med lingon och colslow (hur det nu stavas? ) och ett halvt glas mjölk
ca 21:00 En semla och ett halvt glas mjölk
 
Fast den sista semlan skulle jag låtit bli....
 
Annars i dag har det blivit en heldag med jobb då jag vaknade att de ringde.
En dag på dagis med 1-3 åringar :) Mysigt har det varit, länge sedan man var med så små pluttar :)
Vart en cykeltur till jobbet och det kändes faktiskt lite skönt att ta fram cykeln även om det var jobbigt att cykla med träningsvärk sedan gårdagen. Tyckte jag tog det ganska lugnt och värmdeupp och stretchade ordentligt i går på gymmet men musklerna mina har väl inte jobbat ordentligt på ett tag ;)
 
Nej nu får det bli till att försöka komma i säng så jag orkar upp i morgon då det blir till att åka till Arvika och besiktiga svärfars släpkärra samt en arbetsintervju ! :)
 
Natti natti // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0