Det växer så det knakar :)

 
 Ja det växer så det knakar i mitt lilla växthus :)
Kattgräset är ju så klart färdigvuxet då det alltid växer men även mina små blomkolsfrön
har börjat komma upp och luktärterna börjar visa sig :)
Så förhoppningsvis kommer jag att få fina höga luktärter som klättrar i år
i stället för bara ca 30 cm höga som knappt når upp till spaljen.
Roligt att se att det växer :) 
Växthuset har även fått en egen lampa, en skrivbordslampa som
jag ställt bredvid och som lyser ner i "växthuset". Den ger
både lite mer ljus och lite mer värme då växthuset står i fönstret för att få så mycket 
naturligt ljus som möjligt fast det att det är lite kallt och dragit där.
Hoppas de andra fröerna med tar sig och kommer upp. 
Smultron och lavendel, paprika och persilja
samt underblomma.
Det är nu precis en vecka sedan jag sådde och persiljan stod det att
den brukade ta lång tid på sig för att gro så vi får väl se.
De andra växterna vet jag itne hur lång groningstid de har men det märks väl :)
 
// Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0