Karlsborg och annat

Oj vad jag är dålig på att skriva här. Blir liksom inte av... lite tråkigt egentligen.. men men, sen senaste inlägget har det inte hänt så mycket.. Har jobbat lite och så har det blivit en campingtur till Karlsborg nu i Kristihimmelfärds helgen. Det var jag, gubben min, min mamma och pappa, pappas bror med fru och ena av deras döttrar och sen min ena faster och hennes gubbe.
Var en mycket trevlig helg. Kul att träffa släkten och komma hemifrån lite.

En av dagarna tog vi en tur till Karlsborgs fästning och kikade lite och en tur i Karlsborg. Den andra dagen blev det en tur till Hajstorp och titta på slussning och hantverk. Trevligt. Finns så mycket fina olika hantverk. Vi såg bla luffarslöjd, keramik, smycken och trä hantverk.

Och som alltid när vi hittat något nytt café eller så, så tar min dröm om ett eget litet fik fart och blomstrar upp igen.. Precis som en sjukdom som kommer i skov. Men vem vet, en vacker dag kanske jag står där med ett eget litet mysigt café "drömmer mig bort "

Blev en del bilder tagna under helgen iallafall så de kommer väl här någon dag när jag får tid att sätta mig och fixa med dem. Behöver verkligen tömma min kamera nu och göra rent den med för den delen.. Men som vanligt räcker inte tiden till. Här så mycket för mig samtidigt som jag inte får någonting gjort och så är vi ju nästan aldrig hemma. Vi är hos svärföräldrarna, hem till mina föräldrar och till stugan, på loppis och andra saker jag får för mig. Gubben hjälper till i hembygdsföreningen och jag är kontaktperson och mitt i allt ska vi på kalas eller något annat så ibland blir det lite mycket liksom, fast jag tycker om när det händer något. Saknar bara lite vänner att göra saker med och inte bara släktingar. Men det är liksom svårt att hitta nya och ha tid att umgås. Måste bli bättre på att prioritera rätt saker här i livet. Känna efter vad jag verkligen vill. Och just nu är det att sova för i morgon väntar en arbetsdag med småpluttar på dagis och på fredag blir det en dag hemtjänsten, innan det dras iväg till svärmor med husvagn och kalas i helgen. Där ser ni, full rulle !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0