dumma hjärna

Jag hatar. Jag hatar solen, förkylning och min hjärna. Varför gick jag till stranden utan att ha hittat min solkräm? Jag vet ju att jag bränner mig. Men nej, Anna tar med en strandtunika och försöker svalka sig i vattnet ofta samt ta på sig tunikan, dock försent så Anna har redan bränt sig. Från vaderna upp till axlarna. Och så här två dagar efter bränns det som bara den. Det gör ont att ligga ner, sitta, böja sig, resa sig upp osv. Fan!
Och sen uppe på det är hon förkyld, men som tur är köptes det nässpray i går så jag iallafall inte behöver snyta mig varannan minut nu. Bara på morgonen..

Och i helgen ska jag jobba. Hela helgen. Inte speciellt sugen på de då jag vet att det består av att böja sig, sitta på huk samt gå i trappor och ut och in i bilen.. ont ...

Och bara för det börjar min hjärna att vara dum.

"Vill inte jobba. Men jag behöver jobba. Jag behöver pengar. Men du smittar de gamla. Nej det går bra snyt dig innan och tvätta händerna noga och sprita. Det gör ont. Varje gång du böjer dig osv och det är de ända du kommer göra i kväll när du ska hjälpa de äldre med kläderna. Gå och jobba! nej de gamla blir sjuka och du har ont, stanna hemma"

och så håller de j*vla tankarna på, fram och tillbaka. Det är precis som i film med en ängel på ena axeln och en djävul på andra axeln. Skit sommar. Varför kan inte jag få ha sommarlov eller 4 veckors semester och inte jobba hela sommaren. Okej denna sommar har det iaf varit lugnt. För lugnt. Nej nu ska jag gå och käka rabarberpaj och vara social med kussen innan hon åker hem på eftermiddagen.. och jag ska till jobbet.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0