Dan före dan före doppardan

Ja dagen vart ju inte riktigt som jag tänkt mig men den fick en bra vändning. Började med att jobba 7-15 i dag. Varit lugnt på jobbet så har haft lite långtråkigt och tankarna har tyvärr fått plats och tid att snurra. Så varit lite nedstämd och ledsen på förmiddagen.. men efter jobbet blev det en tur till stan med gubben och hans kompis P och hans sambo E. Gubben och kompisarna har varit och julshoppat i Charlottenberg i dag på dagen men de var tydligen inte nöjda så blev en tur till Töcksfors med och då fick jag följa med. Ganska skönt att strosa runt i affärerna lite. Vi handlade även med lite matvaror hem som P lagade en supergod middag av. Vart potatis och morot i ugn, kött, supergod sås och så gjorde jag sallad till. Så gott! Om min gubbe också kunde laga sådan mat ;) fast det är jag ganska säker på att han kan bara han vill och vill lära sig. Sen har det blivit tvtittande, bonde söker fru och sen en film - "man ska vara två". Det är väl kanske inte det mest sociala sättet att umgås med vänner man inte träffar så ofta, jag tänker då på tv tittandet, men jag tror alla var ganska nöjda med det efter jobb och shopping.. Jag shoppade en Nittsjötomte förresten.. Nej nu måste det verkligen bli soving för min del, upp och jobba 7-15 i morgon och sen lite julmats fix som inte blev gjort i dag, och sen blir det uppesittarkväll med bingolotto. Det blir hemma hos P. Eller ja hans föräldrar som är kompisar med min gubbes föräldrar och lite av en extra familj för gubben min och lite för mig med för den delen :) nej sova var det... natti natti // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0