Magont "/

Jobbat några timmar i dag på fritids. Kul med jobb, det behövs verkligen. Blir några timmar i morgon med om jag inte blir sjuk i gen, var sängliggandes med magont och stopp hela söndagen och hade ont i magen i går med och nu på eftermiddagen börjarde det igen, tror nog jag fått tillbaka min magkatarr igen för det känns lika dant. Stoppet har jag fått bot på men magen är ju inte den bästa efter medicinen min, trög i magen av den medicinen "/ Hoppas på att få slippa den men får väl se hur det gårt, håller ju iallafall på att trappa ner  och i går började jag med 150 och 75 i stället för 150 och150, så får väl se hur det blir. I dag har humöret inte varit på topp iallafall. Inte nu på eftermiddagen/kvällen sen jag började få ont i magen igen, då försvann humöret med. Får väl se hur det går nu när jag ska spela schack med gubben, kanske ska leta fram skyddsutrustning åt honom? 
 
Annars blir det till att dammsuga och torka golvet i kväll och sedan bara slappa framför teven. Kanske blir lite pyssel med. Eller lite "forskning" om viktnminskning som jag brukar ägna mig åt ibland ju ^^
Men det är ju igen ide egentligen eftersom det inte går så bra för mig. Ibland funderar jag på om man skulle sökt till Biggest Loser eller Du är vad du äter eller något och se om det skulle hjälpa mig... Jag vill ju så gärna få rätsida på det, äta bra mat, nyttigt, och gå ner i vikt så jag kan må bättre hela jag men jag får ingen ordning på det och jag behöver hjälp som jag sagt så många gånger förut. Jag behöver hjälp och stöd i vardagen. Här hemma. Men tyvärr måste jag erkänna att min sambo inte är så bra på  det då han är värre godisråtta än mig och har sämst matvanor eftersom han är så kräsen och inte äter något typ.
Och i går var jag ju till och med till läkren och försökte få hjälp med att få träffa en riktig dietist eller någon som verkligen kan hjälpa mig men det gick ju inget vidare.
Satt å väntade på läkaren i ca 20-30 minuter, träffade läkaren i 3 minuter och gick hem utan hjälp. Fick bara hjälp med hur jag skulle fortsätta minskningen med medicinen fast jag bad om att få hjälp med vikten och samt att komma till en lymfterapeut då jag vill bli utredd för lymfödem då min mor har det, det är ärftligt på mödrarnas sida, jag ser lika dan ut som min mor i kroppen, samt att jag inte kan gå ner i vikt... Men men,, får väl se om jag orkar kriga mig till hjälp nästa gång. Nu ska jag spela schack !
 
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0