Skogs tur och premiärer

Ja ännu en helg är över och en lugn mysig dag. Sovmorgon i morse och sen blev det lite soffhäng och tv tittande. En eftermiddags tur med ca en timmes skogspromenad och fynd av typ 10 kantareller. Tyvärr hittade vi inga flera kantareller jag och gubben. Men passade på att ta med mig lite mossa hem att pynta trädgården med samt lite granris till rabatterna. Får nog bli någon mer tur till skogen sen och plocka lite lingonris att göra en dörrkrans av eller om jag hittar på något annat fint pynta dörra med :)

Efter slogsturen blev det en sväng förbi svärfars särbo och kika lite på när de håller på och renoverar hennes lägenhet, sen hem till svärfar och laga middag. Korvstroganoff och makaroner :) En stund framför tven och sen hem för att packa inför morgondagen då gubben min ska ut i skogen på älgjakten och jag till första dagen på min praktik. Ska bli spännande både för mig och gubben ! Får de någon älg redan första dagen och vad gör man egentligen som personal på kortis/fritids inom LLS ? Det är kanske frågor jag kan svara på i morgon :) Natti natti, sov gott !

P:S Blev tyvärr inga bilder inlagda i dag men de kommer så småningom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0