Hårt med trädgårdsarbete

I dag har jag haft en ovanligt bra dag :) Vart i skolan och vart duktig på gruppdiskussioner, kollat på film och haft "mini möte" med lärarna om min praktik. Ska få göra min "missade" praktik till hösten typ samtidigt som vi har praktik för fördjupningsarbetet. Det känns skönt att det problemet blivit i stort sett löst så hoppas det går bra på den praktiken bara och att vi kan pussla ihop det så att jag hinner med båda praktikerna och deras uppgifter.. Nej nu till trädgårdsarbetet !
 
Fick sådan längtan att gå ut i det fina vädret och påta i trädgården när jag satt i skolan så när vi slutade kastade jag mig iväg till "byns" trädgårdshandlare och hittade lite mossflox och en lavendelplanta som sedan fick ett nytt hem i min rabbatt. Moxfloxen kanske inte hamnade på sitt bästa ställe då den nog vill ha mera sol, men jag hoppas den ska trivas under kaprifolen till sommarn. 
 
 
Vart även en djupgrävning i rabarberlandet för att bli av med lite ogräs samt få en bättre plats för rabarbern min ♥ Och den eviga kampen mot superspridande blåklint. Den växer överallt ! Förra våren ( tror jag eller var det 2 år sen ) hade vi en grävaskin här och försökte gräva bort och slänta ut slänten där blåklinten växte och sen gick vi och plockade rötter och rotbitar till förbannelse och nu är det snart lika mycket blåklint som det var fr¨ån början. Men snart blir det gräsmatta och jämnare där ( om jag får bestämma ) så vi kan köra över med gräsklipparen. Här kommer lite bilder från rabarberlandet efter min omplantering:)
 
 
Har även börjat kampen mot ogräset och ryckt bort lite sådant som jag inte vill ha i rabbatten :P Grävt upp lite påskliljor ur gräsmattan och satt i rabbatten. Gått en runda och kollat till trädgårdslandet där det växer så det knakar ! Gräslöken är stor som vanligt och sallade jag sådde för ca en vecka sedan har redan börjat titta upp. Bara morötterna och spenaten som inte vill titta upp men de dröjer nog inte länge till ! Ska även så en rad till med sallad och sen lite blomkol. Det ska bli spännande. Nej nu ska jag se om jag får liv i Gubben och se om vi kan laga någon middag, blir tacomys i kväll då jag ska jobba i morgon kväll... ha det gött i vårsolen ! // Anna
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag blir sugen på matjesill och gräslök och gräddfil. Vi får äta det om vi kommer till er i helgen. Kram

2013-05-19 @ 19:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0