Varför har vi känslor?

Skulle behöva en "stäng av" knapp på vissa delar av hjärnan just nu. En som stänger av alla tankar och en knapp som startar koncentrationen för att jag ska plugga medicin 2 så jag hinner bli klar i tid med den. Kanske var väldigt dumt av mig att hoppa på en extra kurs nu när jag mår så här som jag gör?
 
Men jag vill så gärna försöka för jag vet inerst inne att jag kan.. Hoppas det går bättre med pluggandet i morgon. Får kanske skippa scouterna i morgon med så jag kan plugga.Vi får se. Vill ju gärna vara med på scouterna för det är så roligt att träffa människor. Jag vill ju så gärna träffa människor och skaffa mig nya vänner och vänner häromkring och inte bara de hemma i V-ås. Men jag vet inte hur man skaffar vänner. Har typ ingen i skolan riktig eller vad jag ska säga, har en tjej där som känns som en vän men vi träffas bara i skolan och de andra i klassen liksom,,,, det blir inte samma med dem. Jag kan inte prata på samma vis med de andra i klassen som med hon som jag brukar prata med och jag ha ju varit borta så  mycket från skolan. Känns bara som om de skulle prata skit om mig även fast jag tror att de inte gör de för de är väldigt snälla och trevliga människor i min klass tycker jag men känslan finns ändå där och det gör det bara ännu jobbigare. Vill bara lära känna någon som jag och gubben trivs med och kan bli vän med, en vän som man kan bjuda hem på middag, spela spel, göra utflyckter osv med, bara umgås liksom....Varför måste man känna så mycket ?  Känner mig så rastlös och trött. Vill bara sova eller att det ska hända massa saker runt om kring, måste liskom ha något för mig hela tiden........ Vill bara veta vad det är för fel på mig. För något fel är det eftersom jag inte är glad och är den jag vill vra. Jag vill inte vara ledsen och orolig och allt men jag är/blir det ändå utan att jag vet varför. Jag vill kunna vara glad utan att äta massa antideprisiva mediciner osv... Jag vill bra vara glad.
 
Och i dag fick jag brev från landstinget, trodde det var en kallelse till psykiatrin men det var det inte tyvärr. De var en faktura på 500 spänn för uteblivna möten på vårdcentralen och sjukgymnasten. Jag måste verkligen se till att skriva upp mina bokade tider och sätta påminnelse på dem eller något för jag glömmer hela tiden eller så missar jag att avboka. Och så kan jag ju inte hålla på. Blir ju svindyrt. Det är så mycket jag typ glömmer och jag känner mig så virrig på något sätt...    // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0