Tankekarusell om skolan ..

Då var ännu en ny vecka igång igen.. vad allt går fort. Vart i skolan iallafall halva dagen i dag och i dag har jag haft mitt "fruktade" möte med lärarna. Och som jag trodde och hade mina aningar om så handlade det om praktiken. Och nu vet jag inte hur det blir. Lärarna tyckte inte jag var kapabel till att göra en bra praktik då jag mår så dåligt och på ett vis håller jag med dem. De ansåg att det blir en så orättvis bedömmning då jag är så duktig teoretiskt men liksom inte kan visa det praktiskt då jag ibland blir hemma. Och så har vi lite olika uppfattning om min förra praktik. Jag anser att den förra praktiken gick ganska bra trots att jag var borta en del och hade lite "problem" med en del av personalen men lärarna tyckte inte att det var någon bra praktik tydligen. Men men... det är väl så det får vara.. Lärarna har iallafall som förslag att jag ska sjukskriva mig nu under praktiken och försöka fokusera på mig själv under de veckorna så att jag kanske kan börja må bättre och göra praktiken senare men om jag blir sjukskriven kan jag ju inte heller jobba och det känns ju inte så väldans kul när man precis fått jobb typ att komma å säga nej jag kan inte jobba på en månad för jag är sjukskriven. På ett vis skulle jag kunna tänka mig att bli sjukskriven igen men då måste jag ha någon typ stödperson eller så och kuratorträffar och massa att göra ändå för har jag inget att göra blir det bara värre. Då är jag bara hemma och sover i stället. Lärarna tycker tydligen att jag har problem med samspel och så, mycket pga den förra praktiken men praktiken jag hade innan jag började skolan gick ju hur bra som hällst fast jag mådde dåligt då med, fick ju till och med gå in som vikarie där och på jobbet tycker jag också det går bra så vet inte riktigt vad de grundar det på... Allt det här om praktiken och de har gjort mig änu mer förvirrad och nu vet jag varken ut eller in.. Ska iallafall kolla upp lite om sjukskrivning och så och med lärarna vad de tänker om min praktik lite mer och när de anser att jag ska göra den. Jag kanske inte mår bättre på ett år eller så ju ! Det blir ju liksom inte bra på en månad eller så då jag mått dåligt så länge ? Får nog fundera noga över det här och inkalal lärarna till ett nytt möte.......... Hoppas jag får kallelsen till psykiatrin snart, då kanske jag kan få hjälp på riktigt. HAr funderat över det  läraren sa med samspel å de och jag kanske har problem med det då jag känner att jag har svårt att ta besvikelser och att jag ofta tjatar och bestämmer/vill bestämma över personer......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0