En helg i goda vänners lag :)

Då var det måndag igen och skolan var igång efter en sista superhärlig helg på lovet. I fredags kom Sara, Alle och Annica på besök för att stanna över helgen då vi planerat en resa till Valfjället för lite slalom och en dag i skidbacken. Fredagskvällen bestod av snack, tv-spel och taco middag. Så härligt att träffa brudarna igen även om det inte var så länge sedan vi sågs sist. 
 
Lördagsmorgonen började med "uppstigning" halv 8 för frukost och fix inför avfärd mot backen. Avfärden blev väl några minuter senare än planerat då vi åkte hemmifrån kl 9 i stället för senast 8:45 men det gick bra ändå haha. Vi fick stå lite i kö för att hyra pjäxor,skidor och hjälmar och köpa liftkort bara. Men vid ca 10:30 var vi fit for fight !
 
Efter en heldag i backen med många skratt, vurpor och nya lärdommar så åkte vi hem. Tog oss varsin kopp varm choklad med vispgrädde och satt å prata lite innan Jag, Robin och Sara åke ut till Sillerud för att hälsa på kossorna medans Annica och Alle fixade käk. Så mysigt att träffa de små kalvarna å deras mammor ♥ När vi kom hem från ladugården vart det dusch och myskläder för att sedan sätta sig ned vid ett dukat bord och få förrätt och varmrätt. Toast skagen med hemmagjord skagenröra och sedan pasta carbonara, så otrloigt gott alltihopa ! Senare på kvällen blev det även efterrätt i form av "chokladbomber" jag gjort. Blev en slapp kväll med snack tv-spel och vanligt sällskapsspel inpå natten. Söndag behöver jag väl inte säga så mycket om mer än, sovmorgon och träningsvärk. Tjejerna åkte hem frammåt eftermiddagen och jag och sambon åkte ut till Svärfar på ännu en tacomiddag och jag lånade badkaret, måste verkligen skaffa mig ett eget badkar ! -.-'
 
Och tänk vad modig jag var som testade den "stora"backen fast jag tyckte det var läskigt, och jag åkte den stora backen om igen för att öva och bli av med min rädsla för att få upp den höga farten i branterna. Jag tycker det är sjuk läskigt när det börjar gå "för fort" i backen. Och jag lärde mig att ställa mig upp igen, helt själv, utan hjälp efter mina vurpor. Jag är duktig ! 
 
PS: kommer lite bilder vid ett senare tillfälle, ev i morgon... 
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0