Blodsocker blues och avåkning

Ja, sockersuget finns ju fortfarande där, och jag som trodde det skulle försvinna över natten.. Man kan ju alltid önska sig det varje kväll, eller så låter man bli så blir man inte besviken när man blir sötsugen igen :P Men i dag efter jobbet så har jag iallafall varit till biblioteket och lånat tre böcker om mat och sockerberoende och så så tänkte "forska" lite pådet och se om jag får nå motivation och tips på hur jag ska bli nyttigare och av med sockerbluesen.
 
 
 
 
 
I dag har det varit en ganska hektisk dag på jobbet. Fick köra ute på landet men det är jag inget emot för jag tycker det är mysigt. Det var flera av kunderna jag inte varit hos tidigare så var lite orolig att jag inte skulle hitta men med bra vägbeskrivningar från arbetskamraterna gick det bra. På "hemvägen" från en kund stötte jag även på två söta jack russel (tror jag det var)  vovvar varav en var valp fortfarande, som sprang på vägen och då jag vet att folk kör ganska snabbt och så på den vägen, stannade jag och gick ut och hälsade på hundarna och lockade med mig dem till huset en bit bort där jag antog att de bodde, och det gjorde de ! Så lite bus och lek med valpen, en jättefin råbock som gick över vägen i morse och hunnit köra fast i diket har jag med hunnit att göra i dag. Sååååå piinsaaaamt !!!!!!!!! Äventyrligt att köra på landet vett ni ;) Som tur kom det en eller ja två bilar faktiskt som stannade och hjälpte mig där mitt på skogen. En snäll arbetare som hjälpte mig att bogsera/dra upp mig och en bil med tre män från Lettland som också hjälpte till lite. Så det är tur att det finns snälla människor ute i skogarna och inte bara vägpirater och anndra skurkar. Men gud vad pinsamt det var för om jag ska berätta hela historien ( kommer väl bli hånad för detta resten va livet men.. ) så åkte jag förbi en tjärn med näckrosor i som ligger precis vid vägkanten nästan och eftersom jag hade några minuter till godo tänkte jag att jag skulle stanna och ta kort på dem, men eftersom jag kört förbi lite så skulle jag backa tillbaka på den raka, fina vägen, och så tittade jag i speglarna och vände på huvudet och så och backade jättebra första biten och sen helt plötsligt hade jag parkerat i diket, utan att riktigt veta hur det gick till... Tur att jag inte behövde ringa till jobbet just då och kalal på hjälp iallafall för då hade det blivit ännu mer pinsamt ! *rodnar* Nej, nu har nog tevattnet kallnat så får gå och koka på det igen och göra mig mig en kopp te innan jag ska gå och lägga mig. I morgon är jag ledig och det blir nog en slappardag, hoppas på lite dåligt väder så jag kan mysa ner mig i soffan och kolla på film och läs i mina so0ckerböcker jag lånade på bibblan... Men först i morgon bitti/förmiddag (kl 11) ska jag till syon och se om jag behöver läsa om de kurser jag redan läst på gymnasiet eller om jag kan typ validera dem eller något,, ska bli spännande att se vad hon har att säga. Hoppas jag inte behöver läsa dem igen utan kan få läsa någon annan kurs i stället om det går... Natti natti  // Anna 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

det har du inte berättat något om att du har parkerat i diket. Blev det någon bild på näckrosorna?

2013-08-07 @ 21:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0