Länge sen..

Nu var det länge sen jag skrev. Det här väl inte hänt så mycket igentligen men ändå så har det hänt väldigt mycket..

Pojken min har köpt en bostadsrätt, en tvåa på ca 60 kvadrat med jättefint läge. Till hösten/sensommaren när jag tagit studenten, fixat körkortet och sommarjobbat så är det planerat att jag också ska flytta dit. Det får ta sin tid. Vi har varit där och fixat lite,valt tapeter och nu håller det på att tapetseras där. Jag har sått frön i det lilla trädgårdslandet. Morötter, sallad och persilja och så har jag sått lite blommor som jag tycker om. Har sått luktärter och krasse. Jag vill så gärna flytta och få ordning där, har länge viljat flytta hemmifrån men i bland får jag kalla fötter men någon gång ska man ju ändå flyga ur boet och så måste jag ju göra det innan morsan gjorde det ! :P Hon var 21 tror jag, när hon flyttade hemifrån. Jag tycker det är så spännande och roligt så jag har nog lite för bråttom, och för höga förväntningar, men jag vill bara väl och få i ordning men jag är nog kanske rätt jobbig i bland.. När man ska flytta ihop, blir det en del gnabb har jag kommit på. Man ska slå ihop två olika personer med olika tycke och smak och olika resonemang. Det gäller nog att kunna prata och kompromissa tror jag. Hoppas min älskling säger det han tycker och vad han tänker, men det tror jag och hoppas jag att han gör.

Om typ 24 dagar är det studenten. Längtar som fan dit men ändå inte. Det är också ett stort steg i livet. Från en trygghet till en framtid där man kanske inte vet vad som väntar en, vad som ska hända. Det gör mig lite rädd och orolig. Jag satsar ju på ett jobb och att flytta ihop med min älskling. Och så blir det förhoppningsvis. Efter en sommar med ledigt, massa körkortspluggande och fyra veckors sommarjobb på förskola. På studenten ska även en anna stor grej ske i mitt liv, men det berättar jag nog mer om vid ett annat tillfälle. Nu ska jag börja röra mig mot sängen. Är ledig i morgon, det är skönt. Ska plugga rester och kanske baka lite. Men nu innan jag går vill jag tillägna några rader tilll min älskade Lill-Älsk Stella som har lämnat mig.

Stella <3

Du var den råtta som jag har haft längst hittills, du var ensam länge efter att din syster blivit sjuk och lämnat oss. Du var helt underbar och ville vara med överallt. Du var rund, varm,go och mjuk och så härlig att gosa med, även om du inte var riktigt rumsren. Du låg i min famn när du tog dina sista andetag och det är jag så enormt glad för. Du behövde inte åka till vetrinären utan du fick lämna oss i lugn och ro hemma...Du är enormt saknad Lill-Älsk <3

Lill-älsk, en bild från i sommras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0