lördagens bravader :)

Då ska jag berätta om helgen och lördagens bravader. Ooh siht vilken fin solnedgång ! Kollade ut ur bussfönstret och fick se en skitfin solnedgång, synd jag inte hade kameran med eller min andra mobil med bättre kamera i. Ja som du kanske förstod så sitte jag då på bussen på väg hem från älsklingen. Jaja, här kommer mina bravader :P

På lördagen blev det till att gå upp vid 7 tiden för frukost och lite sånt innan det bar iväg till slalombacken. Sen när vi mött upp kompisarna och åkt till backen blev det urpackning ur bilarna och sen bar det iväg till skiduthyrningen. Till en början hade jag lite problem med att hitta rätt pjäxor men sen fick vi tag i ett par. Då bar det av upp mot värmestugan och "lill-backen", lillbacken var typ utanför värmestugan och typ  uppbromnssningsplatsen på de andra backarna kan man säga men man kunde lära sig åka där så där började jag :P Första gången var lite vinglig å så men det gick bra. Pjäxorna var tunga och obekväma men man vänjer sig nog antagligen och om man inte har så myckt knögliga strumpor å så i så blir det nog lite bättre. Jag klarade inte av att åka mer än två gånger typ för jag fick så ont i benen. Så jag släppte iväg Älsklingen till de andra backarna och gänget med kompisar och gick in i värmestugan en stund. (nu kommer det massa folk på bussen, hoppas jag fortfarande kan stta själv ananrs blr det så trångt med datan ) Jag vilade lite och åkte två gånger och vilade. <men det var fint väder å så så det var härligt. Det var faktiskt kul att åka slalom. Och jag tycker jg var duktig :M

Efter en dag i backen blev det till att skynda sig hem till kompisen för att duscha och sedan åka vidare till andra kompisen i¨Karlstad där det blev resturang och bio. Vi var på någon lite finare resturan, typ italiensk var den också. Jättegod mat hade de och mysigt var det. Vi åt i lugn och ro och sedan gick vi till bion där visåg filmen Gränsen. Den var bra och spännande. Lite äcklig i bland för man blev så inne i filmen å så men den var helt klart värd att se så gå och se den! Efter bion blev det hemfärd och sedan sängen. Kom hem vid typ halv 1- 1.

Jag har iallafall haft en toppen helg faktiskt, lungn och skön men ändå spännande och händelserik. Nu ska jag vila en stund och sen kanske försöka plugga lite till. <På vägen till älsklinen fick jag iallafall lite plugg gjort. Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0