Gårdagens händelser :) "/

Då ska jag berätta om gårdagens händelser. Jag och älsklingen hade tänkt gå upp vid 9 och göra oss i ordning och så för att kunna vara vid IKEA tills kl 10 då de öppnade men som vanligt blev vi sena och var inte i stan först vid 11 typ. Vi var till ÖB en snabbis och sen till djurmagazinet och slutligen IKEA. Älskling köpte lite tallrikar och glas. På vägen hem köpte vi bullar och när vi kom hem satte vi igång med att göra en tårta till kvällsfikat. Sen ringde faster och frågade om vi kunde hjälpa henne att skotta snö så det gjorde vi. Sen blev det en prommenad i solen innan vi skulle till stan. Det var riktigt skönt i solen och jag tror att både mina och älsklingens förväntningar på eftermiddagen/kvällen var på topp... men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Det började med att vi åkte till spat och där fick vi stå ute och frysa i en kvart, sen fick vi komma in, byta om och ha det lite mysigt i varmvattenbassängen och de, det var två andra i bubbelpoolen. Sen så fick jag massage och det var jätteskönt. Medans jag fick massage skulle älskling gå å sätta sig i bastun lite och sen skulle han tillbaka till bassängen men då hade han blivit utelåst därifrån så när jag kom tillbaka från masagen stod stackaren utanför bassängrummet i bara badbrallorna. Men sen fick han massage och jag bubblade lite i bubbelpoolen och simmade lite. Sen kom älsk tillbaka och vi bubblade lite tillsammans och sen kommer en av personalen och berättar att det har dubbelbokat till en möhippa så vi är typ tvungna att skynda oss att äta upp våra goda baguetter och sedan byta om. Men de skulle höra av sig så att vi kanske kan få någon kompensation för att vi blev "ivägskickade". Hoppas det är något bra.. Sen i omklädningsrummet så upptäcker jag att jag tappat mitt älskade örhänge och jag vill inte gå tillbaka till de som hade poolen, de verkade inte så trevliga tyckte jag och var väldigt typ nonchalanta eller vad de heter, de sprang typ in och ut ur omklädningsrummet utan att stänga dörren.. Vid den här tiden var jag rejält besviken. Sen blev det ut till bilen och iväg ner på stan för att äta på resturang. Det var ganska mysigt men ganska hög ljudnivå tyckte jag. Maten var inte heller våran smak direkt, köttet och såsen var god men potatisen var det konstig smak på och massa läskiga grönsaker.. Nej finresturang är nog inget för oss två... Efter resturangbesöket for vi hem å mös i soffan och kollade på tv, fikade våran gröna alla hjärtansdagtårta och bara var. Mycket mysigt och i våran stil.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0