Helgen är över

Nu är helgen över och det är måndag igen. På förmiddagen var jag till arbetsförmedlingen för att lära mig skriva cv och personligt brev men tyckte inte att jag lärde mig något nytt. Men det var bra att gå dit för att få lite påminnelse och repition :) På väg hem blev det en tur till affären för att köpa lite smör och pålägg till frukost.

Väl hemma började jag plocka undan lite saker, ska försöka städa lite och få lite ordning på alla kläder och saker som ligger överallt här hemma. Bara diskningen och dammsugningen kvar. Och lite mer plocknde så att man kommer åt allt damm och skit haha.
I helgen var det först flyttning av svärfar, massor med saker som skulle packas och flyttas men nu är det i stort sett helt färfigflyttat. Känns bra. det var riktigt trevligt, allt trevligt och hjälpsammt folk samtidigt som det var jobbigt med alla känslor att flytta ifrån det älsakde gamla huset. Efter att ha flyttat hela dagen så var jag och älsklingen rätt slut när vi begav oss till svärmor på kalas. Vi kom sent och gick å lade oss tidigt medans de andra festade på till 6 på morgonen! men det var jättetrevligt även där :) På söndagen blev det en skön slappardag.
Just ja, på fredagskvällen var vi till Karslstad för att lämna tillbaka vårat utebord som vi köpte förra söndagen men som när vi kom hem till våran besvikelse var repigt och fult. men som tur var fick vi ett nytt bord så nu kan v sitta ute och mysa i det fina sommar/höst vädret!
Men nu är det nog dax jag börja sätta fart igen så det blir något mer gjort i dag! Ha det gött // Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0