Kemi med hjälp av goda vänner

Landat lite hemma i soffan men snart blir det sängen. Trött i dag efter en kort natt. Somnade runt tvåtiden "/ Så inte varit den mest alerta personen i dag. Jobbade till två i eftermiddags och sen in på köpcentret en snabb sväng för att kolla in rean på Cassels och in på apoteket för att köpa jodopax inför min laboration jag ska göra i naturvetenskapskursen. Började ju läsa första februari men har inte kunnat gjort så mycket eftersom jag inte fått tag i någon bok. Men nu är boken iallafall påväg och jag håller tummar och tår för att den ska komma med posten i morgon men måste nog ändå maila till läraren och se om jag kan skjuta upp första uppgiften lite. Men i alla fall, väl inne på apoteket slog det mig att jag ska nog kolla med B om de har jodopax då det är vanligt att använda till djur och de har ja massor med djur! Och mycket riktigt hemma hos B och T fann jag även kaustiksoda (eller vad de nu heter) och så fixade vi vinsyra så det ända jag behöver nu till laborationen är kopparsulfat och har jag tur kunde E fixa det åt mig i morgon så håller tummarna. Känns så dumt att behöva köpa stora förpackningar när man bara behöver lite lite grann. Vart där ute hos dom hela kvällen och det var riktigt trevligt, precis som det brukar vara. Fick även knådning av nacke och axlar och nu känns det som jag kan röra ordentligt på mig igen och sova gott kommer jag nog göra i natt. Är verkligen lyckligt lottad som har fått lära känna denna goa familj 💕
B och jag fixade lite där hemma och så gjorde vi en "arkeologisk utgrävning" av en karta de  hittat i ett av husen vid gården. Kartan var över området där gården ligger. Kartan låg ihopknöglad i botten av ett trärör så den var trasig och knölig men det fixand vi med hjälp av lite ånga och strykjärn ;) fanns även en karta som var hel samt ett papper från antmätaren. Roligt och se en sån gammal karta och hur marken var indelad på den tiden.
 
 
Nej nu ska jag göra min planka (plank challenge) för i dag och sen krypa ner i sängen för i morgon blir det till att stiga upp ganska tidigt igen då vi ska till Säffle för ett möte på banken så de kan förklara lite mer om lån och sånt inför eventuellt husköp. Plank challenge har faktiskt gått ganska bra än så länge fast det är väldigt jobbigt tycker jag men då är jag ju i princip helt otränad. Börjar fortfarande skaka efter typ fem sen!kunder men är uppe i 45 sekunder nu! Dag 9 i dag. 
 
 
Igår hade jag glömt min planka så hade lagt mig i sängen för att sova men precis innan vi skulle släcka kom jag på att jag inte gjort någon planka och då var jag ju så klart tvungen att gå upp och göra en! Men blev så full i skratt för när jag klev upp och ner på golvet vart kissen tvungen att se vart jag tog vägen så först sträckte han så mycket han kunde på halsen för att se mig och sen ställde han sig upp och kom fram till sängkanten och satte sig ner och tittade ner på mig när jag låg där på golvet. Han undrand säkert vad fan jag höll på med haha
 
 
Nej nu får jag allt krypa ner på golvet så jag får gå å lägga mig någongång. Sov gott!
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0