Insektsbett och onödiga resor

Så då är man äntligen hemma efter ett arbetspass, besök på vårdcentralen, en onödig tur till ørje, en tur på apoteket och så hem. Ont i huvud och handled så nu blir det en stund på soffan innan det är dax att ta tag i att göra listan.
 
Har ju blivit biten av något litet kryp på handleden och fått vad läkaren trodde var en allergisk reaktion.  Röd och brännhet runt bettet men normalt blodprov så fick lite salva utskrivet att smörja med så skulle det nog ha försvunnit om en vecka. Hoppas det går över fort för det gör fortfarande skitont/ömt och jobbigt att röra på tummen och handleden. 
 
Såhär fin handled har jag. Ritade runt för att se hur det sprider sig. Den innersta ringen är från i lördags, och det yttre från i går kväll plus att det är ca 1 cm till utanför nu. Läkaren trodde det kunde sprida sig lite till innan det började gå tillbaka. Skulle bara hålla koll så jag inte fick feber eller så, då fick jag komma tillbaka. 
 
Så ja, det är min dag hittills. Efter jobbet så åkte jag ju en tur till ørje för att köpa färg också men nästan framme i ørje kom jag ju på att just fan, det är helg fortfarande i Norge, så det var bara att åka hemåt igen. Tog vägen genom köpcentret och sprang in på apoteket och laddade med ny allergimedicin och hämtade ut salvan jag fick hos läkaren i dag också. Hoppas den hjälper snabbt! 
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0