Första dagen och jobbig cykling

å var första "riktiga" dagen på "nya" jobbet  avklarad i dag. 7-14. 
Har ju gått bredvid hittills men i dag har jag åkt själv och det gick bra.
Är ju samma jobb som jag har/hade (hemtjänst) fast på nytt ställe så själva arbetsuppgifterna är ju typ samma så det går ju bra. Det gäller bara att lära sig att hitta till alla och lära sig känna alla nya kunder/vårdtagare.
Namnen sitter fortfarande inte men jag hittar iallfall fram dit jag ska :) 
 
Men trots att det gått bra saknar jag min "gamla" arbetsplats. Både kunder och personalen och ja,, allt nästan.
Men förhoppningsvis kommer jag tillbaka dit någongång. Är ju kvar som vikarie här i Årjäng även om det inte  blir så många dagar jag kan jobba där men hoppas det blir någon gång iallfall... Och vill väl kanske inte vara på hemtjänsten hela livet även om jag trivs bra med det. Men vet inte vad jag annars skulle hitta på ?
Personlig assistent funkar ju men har inte kommit till någon där jag verkligen passar och trivs. Har liksom varit för stilla arbetsplatser där jag varit. Vill ha mera fart och fläkt ja !
 
Nog om jobb.
Handlade på vägen hem och sen när jag kom hem fick jag ju packa upp varorna då, innan jag tog mig lite risgrynsgröt till mellanmål och kollade på teve en stund. Sen har det inte blivit så myket mer. Gjorde klart lite pyssel som jag börjat med, ett kort som jag sedan tog cykeln ner och postade. Och det är ju bra men fyamejen !
21 minuter cykel/prommenad och jag vart helt slut ! -.-'
Visserligen typ bara uppförsbackar i olika lutning och längd, men fan vad drygt det är.
Speciellt när man är otränad och har typ legat på soffan hela somamren som jag gjort.  Måste verkligen börja träna igen men känner mig inte alls motiverad. Men det går ju bättre bara man kommer igång men önskar jag hade någon att sällskapa med medans jag tränade men har inte funnit någon som gillar samma som jag :P
 
Nej skitsamma, nu ska jag gå å göra lite middag och matlåda och sen blir det väl teven igen och en dusch. Kanske ltie pyssel med. Har kommit in i en pysselperiod nu tror jag så lika bra att köra på när man känner sig motiverad. Önskar bara att jag ahde haft ett eget pysselrum "/ Och ett badkar ! (att bada i såklart, inte till pysslet, saknar att kunna lägga sig i ett varmt skönt avkopplande bad.)
 
Ha en go kväll alla där ute ! // Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0