Artikel väcker mina känslor

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1691094-tva-pakorda-pa-vasagatan?articleRenderMode=article_full_discussion#commentForm

Efter att ha läst denna artikel och alla kommentarer så blir jag bara så... irreterad på nå vis. Jag såg inte när olyckan hände men jag vet mer om den än vad tidningen gör. Min kompis såg händelsen ifrån sitt studentflak och jag såg alla poliser och ambulanser då jag stod för långt bort från olycksplatsen för att se själva olyckan när olyckan inträffade. Och då jag gått på skolan har jag många gånger setat och tittat ut på hur poliserna har fartkontroll och bötfäller många bilister på 30 streckan utanför Rudbeck. Samtidigt som jag förstår alla de kommentarer och håller med att polisen faktiskt skulle kunna rensa bort en hel del från studentcortegen som inte hörde dit. Så som den stylande bilen. Och något jag vart välldigt ställd över var säkerheten på vissa av studentflaken. Då jag själv tog studenten förra året vet jag vilka regler och krav det var på vagnarna, bla om att räcket runt flaket måste vara en viss höjd för att man inte ska kunna ramla över. Under själva studentdagen såg vi flera flak med alldeles för lågt räcke med alldeles för fulla personer och det värsta av allt var att mc-polisen lungt rullade förbi och tittade på dem utan att göra något åt det fast hälften av studenterna hängde aspackade över räcket. Det tycker jag nästan var skamligt. Polisen kanske har viktigare saker för sig men när de ändå bara kör runt kan de väl stoppa de "fel" eller olyckor de kan göra ? Även vi som medmänniskor borde tänka till lite när det gäller trafik och dess miljö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0