Fy fan för älgar !

Jag hatar älgar, verkligen hatar älgar. Helt seriöst! Efter vi vart och bowlat och haft en trevlig kväll så på väg hem så håller vi på att krocka med en rätt så stor älgtjur enligt älskling. Jag vet inte för jag såg inte, Jag blundade. Fan vad rädd jag vart. Minns bara att jag kollade mot huset typ nere på åkern på höger sida och tänkte " det lyser där" sen vred jag på huvudet åt vänster och såg en älg och kände hur älskling i stort sett ställde sig på bromsen. Sen vet jag typ inte mer, allt gick av sig självt liksom. Antar det var kanske lite halt på vägen i regnet. Kände bara hur vi bromsade, hörde mitt eget skrik och hur jag kröp ihop med händerna för öronen, hårt blundade ögon och så gjorde mig så liten som möjligt. Sen tänkte jag "nu smäller det" men det gjorde det inte, som tur var. Allt detta under några sekunder. Sen stannade vi och min panik och mina tårar kom. Helvete för älgar! Tänk om vi kommit någon stund senare, tänk om bilen inne i stan inte hade stannat så vi tvungna att bromsa och köra om den, vad hade hänt då? Hade älgen fortfarande gått över vägen samma tid hade den antagligt setat i rutan eller på huven. Jag är nog fortfarande lite i chock.. Ska nog gå å kramas lite med pojken min nu och sen blir det sängen..

God natt!

Pssst !  Det gick inte så dåligt på bowlingen, "syrran" vann och jag kom 4 av 6 tror jag, sist kom älskling xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0