Yoga snö och arbetskläder

Yogan igår tyckte jag gick ganska bra. Det var rätt skönt efteråt men lite svårt tyckte jag utförandet var. Jag har ju en del "stoppning" som tar emot och det underlättar ju inte precis om man är stel och otränad. Blir nog ingen fortsättning där för mig då det var ganska dyrt och jag kommer missa en del tillfällen pga jobbet men tänkte jag skulle se om det fanns någon såndär typ "7 minuter yoga" app som jag kan ladda ner och yoga med här hemma. Har ni något tips på någon bra app får ni gärna säga till!
 
Och så dagen då, ja den började där kring fyra tiden i morse när sambon gick upp och åkte och plogade. Det hade visst kommit ca 2 dm snö under natten. Men jag fortsatte sova någon timme till tills min väckarklocka ringde. Upp och iväg till jobbet, var nätt och jämt jag tog mig ut från uppfarten då det var de två decimetrarna med snö plus det som var uppepå bilarna men det gick bra. Gick bra att komma till jobbet också. Sen har det varit lite till och från. Tagit längre tid att köra i dag och flera av oss har fastnat i snö och is. Jag var en av de som fastnade men bara jag fick lite knuffhjälp gick det galant att komma därifrån. Nästan så jag kom lös själv men det är svårt att köra bilen och knuffa samtidigt 😎 
 
På typ lunchrasten var vi och provade arbetskläder. Mindre trevlig upplevelse det med och det var ju som jag misstänkte. Inte direkt några kläder i min storlek. Vanliga tshirts och piké tröjor fanns men typ inga byxor. Fanns också en jättefin typ busarong/tunika men den var väldigt liten i storleken. Min kollega som inte är så jättestor lite mullig bara provade xxl och den satt som ett korvskinn!  Så den var ju bara att glömma för mig annars hade jag gärna haft en sån till sommaren. Det är så tråkigt för de tar aldrig med alla storlekar utan bara typ de vanligaste.. Så jag provade de största byxorna som fanns med och så beställde vi typ två storlekar större vilka var 10 cm större i midjan och hoppas på att jag kan ha dom. Det känns så jävla onödigt att beställa kläder som jag antagligen inte kan ha och hur skönt är det att gå med förstora byxor i midjan för att byxorna ska passa benen. Ungefär  "Ni kan ju ha skärp" var kommentaren från personen som var där med kläderna när jag frågade om de hade några andra modeller eller med mer stretch i.  Hm nej tack och arbetsgivaren kommer nog inte köpa in skärp åt oss heller för den delen.  Så tråkigt att beställa kläder som antagligen inte kommer passa och så onödigt både för ekonomin och miljöns skull. Tur det inte är jag som betalar dem iallafall... Ska även bli intressant att se hur jobbet löser arbetskläder till mig om det nu är så att byxorna inte passar. Har mailat och frågat chefen om det förra veckan och typ igår och fick svar igår att "du kan väl åka och prova iallafall annars får vi lösa det sen" känns ju lovande? Nej inte direkt faktiskt,  så blir spännande att se. Nåja, tillbaka och göra sista arbetet och sen bar det av hemmåt för att skotta snö. Tungt med ca 2-3 dm blöt snö!  Men ska inte klaga, hos svägerskan i Norge har de fått närmare en meter snö tror jag. Efter att snöskottningen var klar vart det tv soffan en stund. Dusch och mat och nu är det mys i tv soffan igen. Blir snart till å krypa i säng igen då robin ska upp ännu tidigare i morgon för att ploga igen. Usch! Inte avundsjuk på det! Natti natti sov gott!
//Anna
 
Syns inte så bra på bilderna kanske men massa snö är det ❄🌨❄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0