Sprätt i de gröna fingerarna

I kväll spratt det till i mina "gröna fingrar" igen. Eller ja, gröna å gröna vet  jag kanske inte? Jo de är nog gröna, de börjar bli "gröna fingrar" iallafall, vart efter jag lär mig och fortsätter odla. Nåja tillbaka till sprättandet. Jag kom ju på att jag inte sått persiljan så de små fröna fick komma ner i jorden i kväll. Vilken tur att jag inte burit ut säcken med jord igen så den frusit till en stor klump utan att jag har säcken kvar ståendes i badrummet. Ibland är de allt tur att man är lite lat och slarvig och inte ställer tillbaka saker på sin rätta plats! 
Kom också att tänka på att jag vill sätta Charlottenlökar igen. De gillar jag och de är precis i lagom storlek till fredagtacosen då det bara är jag som äter lök. Och ska jag ha mer lök i någon mat eller så eller om vi har gäster kan jag ju bara ta flera lökar. Har dock ett litet problem. Det finns inte så mycket plats kvar i min lilla trädgård att odla på. Funderar på om jag kanske skulle klämma in en pallkrage till igen men jag vet inte. Hade ju typ två kragar till rabarbern förut men där har jag minskat ner till en pallkrage. Det är ju så roligt att odla saker man kan äta själv!  Kanske ska skippa att så morötter i år och sätta mer lökar i stället? Morötterna brukar det ändå inte bli så mycket med här. Tror jag har för tung jord för de, fast löken verkar ju trivas och växer...? Hm, ja jag vet inte hur jag ska göra. Får nog ta mig en funderare på det där fram tills det är dax att börja rensa och fixa ute i trädgården. Än är de ju lite tidigt för det då trädgården ligger under sitt fina vita vintertäcke och sover en stund till och nu ska jag också krypa ner under täcket vid dessa två och vila lite igen då örat börjat dunka igen.
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0