Vårkänslor?

Åh även idag har det också varit så härligt väder ute och vi har haft altandörren öppen hela eftermiddagen. Stängde den för en liten stund sedan och då kvittrade fåglarna för fullt ute fortfarande. Man kan ju inte annat än att känna sig lyckligt lottad och glad men är lite ledsen att jag inte kunde vara ute mer i dag när det var så fint för nu skulle det bli sämre igen säger de på vädret på teven men jag börjar få vårkänslor nu ju!  
Även kissen har fått vårkänslor tror jag och han verkar väldigt nöjd nu när dörren stått öppen och han kan gå som han vill. Man kanske skulle skaffa en kattlucka ändå när vi flyttar till hus!?  Om gammelgubben är kvar då vill säga. Han börjar ju bli ganska gammal och vi verkar aldrig bli med hus..
Har pluggat hela eftermiddagen i stort sett. Har tagit några korta pauser och gått ut och kikat vad gubben gjorde (han städade insidan av bilen, kanske även det är vårkänslor?) och så lagade jag mat (som typ lagade sig själv i ugnen) och så testade jag min nya sekatör genom att anfalla pilbusken lite. Tänkte jag skulle ta några grenar och göra någon form av spaljé av och sen ska nog resten av burken jämnas med marken så den kan växa upp på nytt och formas lite bättre. Gillar trots allt det där "ogräset". Nu här även tibasten börjat slagit ut. Den är så vacker tycker jag! 
//Anna
💚

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0