Tung dag

I dag har bitvis varit en väldigt tung och jobbig dag då vi i dag tog farväl av min älskade faster som efter en tids kämpande mot cancer tyvärr somnade in och vi i dag fick ha ett fint  avsked i kyrkan. 
Många fina minnen och en stor saknad väcktes till liv i dag. En saknad av en levnadsglad och härlig, omtänksam människa med mycket  sprudlande energi som tyvärr fick lämna oss alldeles för tidigt. 
 
 
Livet känns så fruktansvärt orättvist ibland och jag har så många gånger nu senaste tiden tänkt på min älskade faster och hennes fina familj och det känns så konstigt att hon inte länge är med oss. Det är liksom svårt att förstå fast en man vetat om det ett tag att det skulle bli såhär men det är lite svårt att greppa. Och ibland har jag varit så ledsen och arg då jag arbetar inom vården och ibland träffar andra människor som är mycket sjuka, en del i cancer och en del i andra sjukdomar. En del människor som har gett upp och inte vill mer och en del människor som verkligen vill leva vidare men som inte får, och det gör mig så arg på något vis. Hur en del människor bara kan ge upp när det finns andra som verkligen verkar vilja fortsätta leva, som vill fortsätta att kämpa emot sin sjukdom men som inte lyckas vinna över den. Hur kan livet vara så hårt och orättvist?
Av det sista jag såg av min faster så verkade hon ändå ganska tillfreds med tillvaron och försökte verkligen kämpa på även om jag förstår att även hon ibland var rädd, ledsen och orolig och hade funderingar om sin familj men hon var en riktig fighter och hos mig kommer hon alltid att finnas kvar med en massa ljusa och fina minnen, bland annat ett minne från i somras som blivit väldigt starkt för mig och som jag även har ett foto ifrån. En fin sommarmorgon då vi var ute plockade blommor att pryda hennes fina Buick med inför hennes äldstes sons bröllop och hur vi sedan hjälptes åt att göra oss fina tillsammans inför en glädjefylld dag. 
 
Vila i frid Margareta, du fattas oss 💜
 
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0