Rolig post inför sommaren

Nu var det mesta av dagens göromål gjorda, nåja stod bara "plugga klart" på dagens lista och det är nu gjort men skulle behöva dra ett varv med dammsugaren också. Har sammanfattat det jag har pluggat och läst om hittills i naturvetenskapen så jag lätta kan repetera sen innan examinationen. Började dagen med att titta på en del av mina inspelade tvprogram som inte gubben gillar att se "skitprogram" enligt han, så tänkte jag skulle vara snäll och kika på de medans han jobbade. Sen har jag pluggat det sista och tagit en prommenad på en halvtimme, månadens nya mål. Minst 30 minuters prommenad två gånger i veckan. Och på eftermiddagen damp det ner ett roligt brev i brevlådan, nämligen ett kuvert fullt med olika från från en fröbytarcirkel (typ kedjebrev). Man tar de frön man vill ha och lägger sedan in nya frön och skickar vidare till nästa person. Roligt och smart att byta med varandra i stället för att hälften av fröna ska bli liggandes kvar oanvända. så är det iallafall i mitt fall då jag inte har så mycket att odla på. I denna cirkel är det bara frön till grönsaker och annat ätbart. Tror jag ska behålla frön från smultron, chili, basilika och brytböna men ska "forska" lite om de olika sorterna och se vad de vill ha för växtplats och såntdär först så de kanske trivs i min trädgård. Sen blir det nog ett varv med dammsugaren och en dusch innan jag lägger mig och slappar i tevesoffan igen och laddar energi med en tacomiddag inför en helg på jobbet. 
 
 
Skulle titta vad det var för fröer jag fick men det kom ett par jättetassar och sökte efter uppmärksamhet ;)
// Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0