Vinter <3❄

Åh nu har vintern äntligen kommit 💕❄ Synd att den inte kom till julen bara men tycker faktiskt att det är härligt att den är här (även om jag klagat lite på snön och kylan redan haha igår hade vi typ 18 minusgrader ute och i dag var det inte så jätteroligt att köra bil på småvägarna på jobbet men men ). Det är så vitt och fint ute nu och i dag när jag åkte till jobbet så var både stora och små ute i pulkabacken och nu när jag åkte hem var ungdomarna ute och sladdade men sina bilar.
JAG VILL OCKSÅ! 
 
Det var faktiskt lite häftigt att se några som var ute och sladdade nu när jag åkte hem. Antar att det var ett gäng grabbar (nä inga fördomar här inte ;) ) men hur som,  så passerade jag fyra bilar som stod och väntade på att köra ut på vägen och när jag väl åkt förbi så kom de ju såklart ut på bresladd efter varandra men det var så läckert att se. När första bilen var på sladd tillbaka så kom ju nästa bil osv så de liksom sladdade  motsatt varandra  i varandras spår. Alltså när den första hade bakändan åt höger i sladd nr två var ju bil nr två på första sladden som var åt vänster... Hoppas ni fattar vad jag menar. Men det såg iaf precis ut som om det skulle vara ur en film. Och vilken kontroll de har egentligen. Men de hade de nog inte i början kan jag tänka mig hehe.  Dock tycker jag inte om när de är ute och sladdar i samhället eller på typ E18 men ack så roligt de har men de borde leka på någon säkrare plats... Både för deras egna skull och omgivningen. Det är inge kul när man är ute och går och möter en bil på bresladd. Man känner sig ganska liten när den kommer emot en...
 
Men ungdomarna i bilarna kan jag tänka mig har väldigt kul och är väldigt glada i dag de har ju liksom väntat på det här. Man har ju själv varit en av dom för några år sedan och vet hur det var och är ;) dock tror jag kanske inte föräldrarna och övriga i samhället är så glada på dessa sladdande bilar, tänker på min egen erfarenhet med att möta sladdande bilar och min jobbarkompis som i dag berättade hur hon brukar höra hur hennes son kommer hem sladdandes efter vägen och hon sänder en liten tanke att det ska gå bra och att han inte ska åka ner i diket... 
 
Nåja glada människor ute i dag iallafall. Nu är det hög tid för mig att försöka bli trött så jag orkar tillbaka upp till jobbet i morgon bitti men såklart är jag inte ett dugg trött nu när det väl är dax att sova... Natti natti! 
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0