Studieplaner i spillror?

I dag tog jag tag i saken igen och ringde till kommunens studievägledare nu när jag fått tag i rätt nr och person och som tur var hade hon en ledig tid 14.30 då någon ringt återbud så det passade ju mig perfekt, svängde bara förbi hemma efter jobbet och hämtade mina betyg och så ner till studievägledaren. Väl där får jag reda på att jag inte ens har högskolebehörighet längre utan måste läsa upp tre ämnen, eventuellt fyra :(
Så besviken jag blev. Här har jag gått i godan ro och trott att jag haft behörighet men sen de gjorde om betygssystemet och så, så har jag inte behörighet längre. Så nu om jag överhuvudtaget ska läsa till arbetsterapeut måste jag först läsa upp andra kurser. Engelska, matte och naturvetenskap och eventuellt svenska. Naturvetenskapkursen är distans över datorn så det fungerar ju bra men engelskan och matten är fem lektioner i veckan på dagtid och det fungerar ju inte riktigt om jag ska kunna jobba samtidigt. Men ska kolla med jobbet om det kanske går att lösa på något vis men nu känns det som om min dröm/plan på att börja plugga gått i spillror....
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0