Plank challenge!

Jag har ju bestämt mig för att jag ska satsa på mig och mitt mående i år,  både fysiskt och psykiskt. Och göra det på något sett som blir hållbart för mig så det verkligen fungerar. Har inte riktigt lagt upp någon långsiktig plan än men denna månad som varit har jag ju haft som mål att gå ut och gå minst två gånger i veckan och det målet har jag klarat av nu trots att mitt psyke inte varit på topp då jag haft en del "hjärnspöken" och är deprimerad men nu är jag ändå lite glad att jag klarat det målet. Klarade ju även av veckan utan socker men sen brakade det loss tyvärr och senaste två veckorna har jag väl bara ätit onyttigt i stort sett men skit samma. Klarade mitt första månadsmål och en miniutmaning kan vi väl kalla den veckan jag var utan socker trots att det inte var något litet jobb jag lade ner på att hålla mig borta från sötsaker! 
 
Men men, det jag ville komma till i detta inlägg var att nu är nästa månadsmål på gång då det är plank challenge!
Plank challenge är en utmaning på 30 dagar där man ska stå i planka ett visst antal sekunder varje dag och tiden ökar successivt så i slutet ska man klara av att stå i fem minuter tror jag det är. Finns kanske olika. Jag använder mig av en app i mobilen iallafall men man kan ju köra utan app också om man vill. Och eftersom februari bara har 28 dagar måste jag ju börja två dagar innan februari, det vill säga i morgon! Dock har jag tjuvstartat och gjort nu i kväll med men i morgon nollställer jag i appen och kör 30 dagar så får vi se hur det går! Kan tala om att efter typ 5 sekunder skakade jag som ett asplöv!  Är helt otränad!
 Häng på du med vettja!
Tillsammans är det roligare :)
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0