Jobb mys

 
I dag var det faktiskt lite skönt att komma till jobbet trots trötthet och huvudvärk. Börjar lungt i dag. Sitter nu och läser lite och myser för har inte första besöket först typ 17.10 och har då haft en dryg halvtimme här på kontoret för mig själv då de som slutar går hem vid 16.30. Så började som vanligt med att plocka på mig telefon och nycklar och allt och prata med jobbarkompisarna och har även städat bort muslort från vårat kylskåp här i lokalen. Vi har haft möss här hela vintern som springer uppepå vårat kylskåp. Mysigt va? ;) I höstas när de började komma in var mössen även på hyllorna där vi har knäckebröd och sånt. Vi har både fällor och gift ute men det verkar inte som vi blir kvitt dom. Vaktmästaren här även tätat igen hål i väggen bakom kylskåpet.. Hur som hellst ska de bli spännande nu då och se om de är borta nu eller om vi kan hitta nya muspluttar där jag städat i dag.
 
Som ni kanske ser så bilden håller jag nu på med att läsa Fredrik Pauluns bok 50 genvägar till ett sockerfritt liv. Fick med den med en tidning som jag köpte för typ ett år sedan men boken har blivit liggandes fram till nu. Men nu läser jag den för nu har jag ju tänkt igen att jag ska "fixa mitt liv" dvs må bättre. Både fysiskt och psykiskt och en stor grej jag skulle behöva ändra är ju min vikt. Och jag tror och vet ju att socker är en stor bov i detta så ska ju försöka äta nyttigare, träna mer/röra på mig mer osv. Tror att jag kanske skrivit lite om detta för någon dag sedan men kommer inte ihåg. Hur som hellst ska jag nu iallafall verkligen försöka få bättre ordning och verkligen tänka efter ordentligt och lägga upp en plan på hur jag kan få det här att fungera och bli hållbart. Har en hel del tankar och idéer osv men ska "knyta ihop" det lite mer innan jag presenterar det här.  Men kan ju tala om iallafall att mitt mål för den här månaden är att gå ut på promenad minst två gånger per vecka. Börjar lite smått. Men nu ska jag hoppa i jackan och bege mig ut och jobba. Hoppas på en fortsatt lugn kväll och att allt är väl ute i stugorna. Ha en fin kväll ni med där ute :)
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0