Blev visst med ny soffa

Måste nog erkänna att jag varit på oförskämt bra humör i dag trots förkyldningen. Hoppas jag är på lika bra humör i morgon igen då en ny jobbvecka börjar. Var ju hemma från jobbet i fredags och det var nog rätt val trots att jag inte riktigt visste hur jag skulle göra. Åka och jobba, eventuellt smitta mina arbetskamrater och vårdtagare/kunder och kanske själv bli sämre och vara hemma denna vecka i stället, eller stanna hemma i fredags och få hela helgen på mig för tillfriskning. Förkyldningen är mycket bättre nu och de två sista nätterna har jag sovit riktigt gott så bara lite hosta, snuva och nästäppa kvar, dock har jag ju nu smittat gubben så nu är det antagligen hans tur att vara förkyld. Han klagar på ont och kli i halsen iallafall. Precis som det började för mig. Igår var jag också ganska pigg ändå bara jag kom igång framåt eftermiddagen. Jag och gubben tog en liten tur ner i samhället och kollade in utbudet av soffor i våra två möbelbutiker och sen åkte vi ut till sillerud på besök en sväng. Vi har småpratat litegrann om att vi skulle vilja ha en ny soffa och vi behöver en ny soffa också. Visst, vi skulle väl klara oss längre med soffan vi har i dag men den börjar bli så nersutten och dynan där vi oftast sitter åker alltid ut så man får ställa sig upp och putta in den rätt ofta och det är om något irriterande! Så i dag blev det en tur till Arvika för att bara titta lite. Sagt och gjort och hem for vi typ 13000 fattigare och i slutet ju februari får vi åka och hämta våran nya soffa 😍
Tyckte faktiskt det var ett helt okej pris för en mer riktig soffa och inte någon från de billiga möbelkedjorna. Soffan har både divan och schäslong med förvaring och så är det en bäddsoffa med riktig bädd och ingen sån där tältsäng som i våran nuvarande soffa. Priset för själva soffan var på 11900 någonting men vi köpte till bäddmadrass och två lite högre nackstöd. Längtar redan tills vi får åka och hemta den och får se hur den blir här hemma! Skickar med en länk till hur den ser ut.
https://www.mio.se/produkt/gotland/31430614
 
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0