Att ge glädje glädjer

 
Tänk vad lite som kan behövas för att göra någon glad. I dag fick jag denna text (den på bilden här över) postad på min Facebook som tack för att jag lade ner några kronor och minuter av mitt liv för att göra ett litet paket bestående av en tidning, lite mönstrade papper och en chokladkaka och ett litet handskrivet brev och så skickade jag det till en bekant som har det svårt med olika smärtsamma sjukdomar och flera sjukhusbesök. Den här tjejen är också en pysseltjej så tror hon kommer knåpa ihop något fint av de mönstrade papprena. Och så när jag fick detta meddelande på datorn blev jag också så glad . Glad för att mitt lilla engagemang kanske gjorde hennes dag lite bättre och lite gladare så att hon fortsätter att orka kämpa mot sina sjukdomar och kanske kan slappna av och njuta lite grann i denna svåra stund hon befinner sig..
 
Det hela är väl kanske inte riktigt min idé utan det började på Facebook som en uppmaning att "pay it forward" (skicka vidare) där de som kommenterade min text skulle jag under året göra något gott för och så skulle personen som kommenterade göra samma sak på sin Facebook osv osv för att nå ut till så många som möjligt och nu tyckte jag det var rätt tillfälle att glädja och uppmuntra den här tjejen. Och som det verkar blev det nu verkligen uppskattat 😊
Hela idén kommer väl kanske ursprungligen från filmen Pay it forward (som bygger på en roman av Catherine Ryan Hyde)  och den tycker jag verkligen att ni ska se om ni inte sett den. Och nu tycker jag ni ska göra likadant och sprida glädje och det behöver inte vara något stort! Det kan räcka långt med att bara ge någon ett leende och säga hej! Det är lycka att glädja en av sina medmänniskor och för hoppningsvis skickar den glädjen vidare till nästa medmänniska.
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0