Omplantering av Dracenan och en lilja

 
Jahapp,, jag skulle försöka plugga lite,, det ända "plugg" jag gjort är att starta musik och "plugga" in hörlurarna i datorn. Sedan har jag surfat runt på facebook och sedan blev det pinterest och drömma mig bort bland inspirerande bilder på bla inredning och trädgård och det fick mig att komma ihåg att jag i torsdags innan jag åkte till jobbet faktiskt planterade om två av mina krukväxter samt satte de första fröna för i år, dock så var det bara så kallat kattgräs som egentligen är havre  som jag sådde (iallafall de från den hör fröspåsen) men tänkte jag skulle skrivit om det i torsdags men det blev aldrig av då jag fick lite brottom till jobbet sen, så då tänkte jag att jag gör ett inlägg nu i stället när jag ändå sitter här vid datorn och segar.. Dock har jag inte så mycket att berätta om... Som sagt, i torsdags planterade jag om denna palm (vet inte vad de heter) som syns på bilden men den skulle nog vilja ha en störra kruka då det är typ två nävar jord bara i krukan och resten rötter men han verkar trivas han har ialalfall blivit väldigt lång i denna lilla kruka som han bott i väldigt länge,, hade den när jag bodde hemma så iallafall runt 6 år har den stått i denna lilla kruka..Den kommer ifrån IKEA och kostade typ 10 kr och från början var bladen i höjd med där en avstammarna kröker sig så den har ju som sagt blivit väldigt lång. 12 kronor kostar de nu för tiden och det är en Dracena Marginata - kant Dracena enligt ikea om man kollar på deras hemsida som jag gjorde nyss. Planterade även om min "raketblomma" som jag faktiskt inte heller kommer ihåg det riktiga namnet på.Jag fick reda på nammnet i en grupp på facebook för några veckor sedan men kommer inte ihåg det, varför skriver man inte upp sådant på engång?... det är iallafall en sorts lilja. Ska kolla om jag kan hitta namnet igen sen.. JAg kanske skulle ta å så lite mer frön nu när jag ändå har en säck med jord som står inne och är varm.. Sparade några paprikafrön från en ica paprika och de ska ju sås tidigt fölr att hinna bli något har jag förstått så får väl tesdta för ananrs är det lite tidigt att så frön än men ack så jag längar...// Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0