Odlingsförsök & glad påsk!

Då var påsken här så vill önska alla en glad påsk här med en bild på min kruka på trappen. Vart så himla nöjd med den 😊
 
 
Jobbade igår kväll och till 14 i dag och sen har jag bara tagit det lungt. Sov middag en stund och så har jag bakat tårta. Gjort bottnar och fyllningarna iallafall så ska sätta ihop den nu efter att vi ätit middag. Blir tacos i kväll som vanligt. Tänk att vi inte tröttnar på tacos! 
När jag hackade grönsaker till middagen tog jag reda på avokadokärnan och satte i vatten i försök nr 2 att få mig en avokadoplanta. Försök nr 1 låg kärnan helt i vatten men den ville inte börja gro på tre månader så slängde den här om dagen...
 
Vi får se om jag lyckas få denna kärna att gro lika bra som mina andra frön jag sått. Har gjort om vardagsrummet till plantskola tror jag när även strykbrädan fick bli full med bebisplantor. Man tager vad man haver!  ;)
Nu blir det tacos och sen tårtbygge innan jag ska landa i soffan igen!  Ha en fortsatt go påskhelg! 
//Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0