Lädret som blev till mysli

I dag skulle jag tesa att göra sånt där "fruktläder" som blivit så populärt men det gick inte ritkigt så bra. Det slutade med att det blev mysli av det. Först har jag väntat hela dagen på att hallonen som jag testade med skulle torka tillräckligt i ugnen och när det kändes klart och jag tog loss "lädret" från bakplåtspappret kändes det för kladdigt på baksidan så jag vände på det och stoppade in det i ugnen en stund till. Men ve och fasa ! Det vart för länge så det blev alldeles för torrt i stället så det gick inte att klippa i remsor att rulla ihop. Det blev bara smul av det! Så mamma och jag döpte om det till hallonmysli i stället för gott var det ändå men som sagt i mysliform ;) 
Bättre lycka nästa gång !
// Anna 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0