Årjängs marknad

Då var årets marknad avklarad för mig. Mamma och pappa på besök sen i onsdags och stannar tills i morgon. Mycket trevligt. Tycker om att ha de här hos mig. Nu under helgen har vi såklart varit på marknaden. Tre gånger!  Först i går kväll då Robin och pappa stod parkeringsvakt och jag och mamma gick upp till dom. Och så på dagen i dag för då träffar man massa folk och  handlar lite och nu i kväll vart det en tur till för att åka lite karusell då Robin fick några karusellbiljetter av en jobbarkompis vars barn inte ville åka mer. Vi plågade oss med att åka Parisehjulet och sen virvelvinden. Jag är höjdrädd och Robin åksjuk. Men jag vet inte vad som är värst, panik eller illamående? Nåja jag vågade faktiskt öppna ögonen ibland och Robin har överlevt illamåendet. Det jag inhandlade var strumpor, byxor, en kofta och en stans till scrapbooking. Sen gick det lite pengar på lotter och chokladhjul. Mamma vann jättefina stickade väntar och jag trodde jag vann 2 kg choklad, men nej jag vann en stor klubba med flera små klubbor i. Ack vilken besvikelse !  Och så har vi roat oss med att fånga gosedjur i en sån där "bruk med klo".
Haft en väldigt trevlig helg iallafall. I fredags var vi och tittade på ett hus igen också. Ett som var för uthyrning. Huset var fint och låg jättefint men det kändes inte rätt så det är inget för oss. Var nog det att det kändes så litet på något vis. Jag tror att både jag och gubben är mer för att köpa ett hus där vi inte behöver bygga ut osv i framtiden och man kan göra i princip vad man vill. Ja allt har ju sina för och nackdelar men det här kändes inte heller helt rätt så vi blir kvar i våran lya ett tag till :) vi båda trivs ju här och vi har ju ingen brådska att flytta egentligen förutom att det är våran dröm och nästa steg i livet. Nej nu ska jag vara lite social innan det är dax att krypa till kojs. Natti natti! 
//Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0