Lycka...

Vad är lycka egentligen? Det har många nog frågat sig någongång. Om man googlar "lycka" så är det första som kommer upp Wikipeda med texten "Lycka är en känsla av varaktigt välbehag" men jag tror att det även kan vara ett kort ögonblick som när man minns något eller den där glädjen när någon gör en god gärning. När man känner sig sådär jätteglad och varm i kroppen och ler sådär fånigt. Igår kväll efter ett vi lagt oss, sagt god natt och släck lampan lade gubben armen om mig och höll om mig en stund och innan han vände sig om för att sova gav han mig en kyss på axeln, precis som jag brukar göra om kvällen när jag håller om honom och vänder mig om. Och den där lilla kyssen gjorde så att jag log sådär fånigt, kände mig varm inombords, kände mig trygg och alldeles full av lycka.
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0