Värkande ben och muttrande om stök

Trött och sliten.
Jobbat till 16.30 och sen inom affären och handla.
Hem och plocka in varorna i kylen. En snabb runda genom trädgården och inser ett jag måste vattna lite.  Och rensa lite ogräs igen. Nu igen. Att ogräset växer så fort, kan inte blommorna också växa lite snabbare? 
Och fixa något så inte katterna går på toa i rabatten. I de rabatter jag inte täckt över eller satt nät runt. Nej in i huset igen och muttrar lite över stöket och att det är dax att städa igen. Nåja gubben har iallafallj plockat ur och i diskmaskinen så den var bara att köra igång och kört en tvättmaskin har han med gjort så det är ju på gång iallafall. Nej jag orkar inte. Lägger mig på soffan med mitt dunkande huvud och sträcker ut mina värkande ben. Vänster knä är värst. Gjort ont mest hela tiden i dag så var riktigt gott att få lägga sig ner... Nu ska jag bara upp och komma igång igen... Nej vi tar det i morgon. Jag orkar inte i dag. Det ända jag ska göra i kväll är att vattna blommorna och skriva en lista på vad jag ska göra så att jag kommer ihåg det till i morgon ;)
Hoppas ni andra också haft en god dag i dag, för det har jag trots att jag är trött och sliten.
//Anna
 
Slänger in ett härligt vårcollage från min kvällspromenad i fredags kväll samt en bild från gårdagens promenad då jag blev uttittad av kossor.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0