Fotoredigering, resturangbesök å pollen

Riktig lat dag i dag. Har verkligen inte gjort ett skit och det har varit ritigt skönt faktiskt men nu börjar jag bli lite rastlös men ska snart hoppa in i duschen för senare blir det till att ut å äta med tjejerna på jobbet.
Har setat ute och gottat mig i solen en stund nu på eftermiddagen med en tidning, så nu är jag lite lätt rosa "/ Hoppas en svalkande dusch hjälper så jag inte bli mer röd. Inte gött å bränna sig !
 
Har precis kollat på liter bilder som jag fotatde en morgon  när jag var ute på jobbet och åkte förbi ett par svanar men blev inga bra bilder. Lekte lite med en av bilderna i redigeringsprogramet och den vart jag ganska nöjd med men skulle vilja bli bättre på att ta riktigt fina foton. Kan ju inget om ljus och inställningar på kameran och allt sånt där men blir aldrig till att jag lär mig heller, har ju till och med lite olika tidningar och en bok att läsa till att börja med. Här kommer iallafall bilden på svanparet :) 
 
 
I kameran hittade jag även denna bild på en lat kisse som ligger på rygg i gräset å slickar på husses glasspinne... Vilka latmaskar till gubbar jag har ;)
.
 
Det är så härligt nu när det är varmt och man bara vill vara ute så mycket som möjligt, det blir tyvärr inte samma sak på hösten och vintern när det är regn,snö och rusk. Men tyvärr så med värmen kommer ju pollensesången och nu börjar även jag att känna av den, har nog gjort det i ett par dagar fast jag inte tänkt på det. Några dagar har jag tagit allergitablett, lika så i morse, men tycker inte att den hjälpt så mycket i dag, Snuvig och lite kli i ögonen. Får nog ta å införskaffa mig ögondroppar, Usch hatar ögondroppar ! Men det är så jobbigt  med kliande och rinnande ögon  så dom är väl värda det obehagliga när man droppar i den där lilla droppen "/  Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen svira om till lite finare kläder än ett par slitna jeansshorts och ett slitet och skitigt linne, men vad ska man klä sig i då ? Vill ju inte vara för uppklädd och inte för "dåligt" klädd heller... 
 
// Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0