Dalarna

Då var man i Dalarna på besök över helgen. Skönt att komma upp till stugan och bara vara. Inte så många måsten här . Så som i dag.. I dag har jag och mamma tvättat fönstrena i lusthuset och skurat bort lite spindelväv och så. Vårstädat helt enkelt, men vi har lite kvar att göra så som att hänga upp gardinerna och pynta lite med lite ljuslyktor och så så att det blir lite mysigare. Sen for mamma och jag in till stan och åt lunch på resturang piren och sedan shoppade vi. Pappa stannade hemma och grejade lite med fönster och klippte gräs. Han är ju inte så mycket för shopping ;)
 
Resturangen var ett fint ställe tyckte jag och god mat var det. Är nog väldig fint där på sommaren då man kan sitta ute precis vid sjön. Efter att vi ätit vart det ju som sagt en shoppingtur och både jag och mamma handlade lite. Vi köpte lika dana sköna och snygga blusar till sommaren så nu har vi en var som är likadan och sen en varsin till i samma modell men med olika mönster. Sen handlade jag lite smink och mamma köpte strumpbyxor och strumpor och så köpte vi en liten duk till lusthuset. Efter stan handlade vi lite mat och sen hem och slappade lite. Gjorde varma smörgåsar till middag och så marinerade jordgubbar och glass till efterrätt. Så smaskigt! Kollade lite på tv och så pysslade jag ihop ett studentkort och nu har jag slängt mig på sängen men ska snart krypa ner under täcket och försöka sova. I morgon kommer morbror och hans fru upp på besök och eventuellt faster med hennes man också. Vi får se i morgon. Slänger in en snabb bild med lite ihopplock från i dag. Jordgubbar, studentkort och uteserveringen från resturangen vi åt på.
God natt, sov gott! 
// Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0