trist förening

Känner mig så less på allt i dag. Mest less är jag på mina grannar här i bostadsrättsföreningen, de är så oengagerade och ingen liksom bryr sig. Just nu är ju den stora frågan om bredband.  Vi försöker ju att få fiber nergrävt och försöker att få föreningen att gå tillsammans för att få ett bättre pris och så men det är typ bara 2 av 8 hushåll som är intresserade och vill satsa för framtiden men resten som är lite äldre tycker de klarar sig fint med det de har och förstår sig inte på det här med bredband och jag kan inte förklara. Jag har full förståelse för att de kanske inte är intresserade och har bruk för det men jag tror att det är en bra satsning inför framtiden och bra att haka på utvecklingen. Det är ju även en investering som ökar värdet på bostaden. Och om vi bara ville så skulle föreningen kunna stå för kostnaden av anslutningen men som sagt så är ingen direkt engagerad och bryr sig om föreningen.. det är de som är så tråkigt. Och så är det med det mesta i denna förening. Så synd ! Det är som i dag när jag och gubben har försökt att engagerat oss och bjudit hem grannarna för att ha ett möte om fiber men sen visar det sig att ingen vill komma då fler av de som sagt de skulle komma lämnade återbud och vi skulle blivit typ två stycken plus mig och gubben så tappade både jag och gubben lusten och bestämde att vi ställer in mötet. Satte mig ner och letade fram telefon nummer och försökte ringa runt och berätta att vi ställer in mötet men sen kom det två stycken iallafall, en av de som sade från början att hen inte skulle komma och en av de som sade tidigare att hen skulle komma men som jag inte fick tag i på telefonen. Men försökte förklara och övertyga så gott jag kunde men det hjälpte föga tyvärr. Men är nästan en månad kvar innan offerten går ut så har ju ett tag till på oss att försöka prata med grannarna...  Hoppas fler än det brukar göra kommer på årsmötet sen och att vi kan få till en bättre och mer engagerad styrelse som vårdar och tar hand om föreningen. För som det känns nu kan vi lika bra lösa upp föreningen och köpa loss lägenheterna så att folket slapp engagera sig, men det är det väl ingen av oss som har råd med.  Men men, det får väl vara som det är. Jag och gubben  tänker iallafall försöka få ihop pengar och haka på utvecklingen av fiber så får de andra göra som de vill. 
Nu ska jag hoppa i en dusch och sen försöka slänga mig i sängen och sova. Sov inte så bra i natt och hade svårt att somna i går så hoppas på en bättre natt i dag. Hoppas ni andra där ute får sova gott ! //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0