Östersund

Då var vi hemma igen efter ett par härliga dagar i Östersund hos goda vänner. Gubben och jag åkte upp i onsdags och hämtade upp delar av familjen vi skulle till efter vägen då mamman och bebisen varit och hälsat på mormor och morfar till bebis. Gick riktigt bra att åka upp. Kom fram vid 20.30 och då installerade vi oss bara och jag och gubben åkte och in och handlade lite saker till frukost medans mamman matade bebisen. Sen vart det lite soffmys innan sängdax.

 

På torsdagen var vi bara hemma och slappade och väntade på att pappan i familjen skulle komma hem från jobbet. Vi var in till stan och handlade så vi kunde fylla upp kylskåpet med mat att äta under helgen. Framåt kvällen kom även en annan vän med sambo och barn på besök för hälsa på då de varit på semester i närheten. De hade husvagn med sig så de ställde upp den och vi satt å pratade en stund innan pappa i familjen vi hälsade på kom hem och då hjälptes vi åt att göra tacos. Middag och sen soffhäng.

 

Fredag morgon åkte det andra främmande hem. Vi tog det lite lungt innan vi sedan åkte in till stan för att gå på "stråket" som öppnade upp inför veckan och äta lunch. Stråket är nu under storsjöyran (stadsfestival) och består av tillfälliga små resturanger som stadens krogar har nu under yran. På dagarna serveras lunch och på kvällarna är det underhållning och mer krogliknande. Vi åt en god grill och pizza buffé. Efter lunchen tog vi en vända minigolf och glass innan det bar av hemmåt. Men vi han inte riktigt innan lillan ville ha mat så vi fick stanna till en stund i en skuggig del av en park på väg tillbaka till bilen. Det var faktiskt riktigt mysigt och rogivande att sitta där i parken. På kvällen spelade vi lite spel och åt kycklingsallad.

 

 
 

Lördag vart med en slapp förmiddag och så lunch hemma. På eftermiddagen tog vi en tur över till Frösön och frösötornet. Ett 13 meter högt torn som står på Frösöns högsta punkt. Häftig utsikt men lite läskigt att vara där uppe för mig som är höjdrädd men det gick bra. Gick till och med trappen på utsidan av tornet ner. Man ska kunna se ända till Åreskutan därifrån men det var lite disigt så vi såg den inte men man såg ändå väldigt långt. När vi kom ner på fast mark igen vart den en väldigt god fika i cafét som ligger i botten på tornet. Eller ja, vi satt ute i skuggan och fikade men köpte fikat där ;)
Grillat till middag och sen vart det lite viltsafari där vi lyckades se både älg, rådjur och kronhjort trots regnväder. Vi såg både hjortar i hägn och så en vild hind.

 

 
 
 
 
Tyvärr vart det inte så bra bilder på djuren...
 

Och så i dag åt vi bara frukost och packade ihop oss för att åka hemmåt. Vi hade planer på att åka vid 10 men klockan hann bli 10.25 innan vi kom iväg. Vi vart lite trollbundna av bebis som låg så söt i sitt babygym. Mycket bebissnos och mys i helgen så jag tror att både jag och gubben blivit lite "smittade" och sugna på bebis men det får dröja ett tag till innan det blir någon liten hemma hos oss. Men var så gulligt och roligt att se gubben min och bebis och då växte nog mitt "mammahjärta" sig en aning större och jag kände mig sådär lycklig och full av glädje och kärlek. Älskar min gubbe och längtar tills vi också får en "riktig" familj.

 

På vägen hem från Östersund blev det även ett stopp hos svärmor då svägerskan som fyllt år i fredags och hennes gubbe var där och det var lite kalas för svägerskan.Skönt att slippa laga mat närman kommer hem och trevligt att träffa dem lite.

 

Har funderat lite på det där med att jag skriver gubbar. Det tycker jag är ganska roligt egentligen då jag oftast syftar på min sambo och våra vänner som är runt 25-30 och då är man väl inte gubbe? Liksom när blir man gubbe egentligen? Nej det får vi spekulera i någon annan gång för nu har jag krypit ner i sängen och ska till att sova. Kan tala om att det faktiskt var väldigt skönt att få landa i sin egen säng...

 

Natti natti //Anna

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0