Hästkraftshelg och campingmys <3

Nu var det nästan en månad sedan jag skrev. Har så svårt att komma till ro och sätta mig och skriva men i dag tänkte jag att jag skulle göra ett försök. Sitter på jobbet och väntar på att snart få åka hem. Haft en lugn och skön kväll i dag. Soligt och fint och goa människor omkring en. Riktigt härligt och snart semester också, bara två arbetspass kvar. Tänkte att jag börjar skriva när jag sitter här och väntar så får vi se hur långt jag kommer och så får jag fortsätta när jag kommer hem...


Tänkte börja berätta att jag i onsdags åkte till Karlstad och hälsade på min ena faster och min farbror med familjer som var och campade i Karlstad. Eller ja Hammarö rättare sagt tror jag det var. Det var mycket trevligt. Så trevligt att träffa de nu när det inte är lika ofta jag träffar dom som när jag bodde hemma. Det blev prat, grillat till middag, och lek med fasters barnbarn som var med. Fick bo i fasters husvagn med dom om jag ville stanna kvar över natten så det gjorde jag. Är så mysigt att träffa alla. Och sen igår så åkte farbror med familj hemmåt och faster med man och barnbarn följde med mig hem till Årjäng och campade en natt på våran gräsmatta. Så roligt att de ville följa med och det passade ju bra nu när det varit hästkraftshelg här i "stan".

På torsdagen när vi kom hit parkerade vi upp husvagnen på gården och sen gjorde vi oss lite lunch. Efter maten tog vi en tur på veteranbilsutställningen och sen när vi kom hem gick faster, jag och barnen till lekparken och efter en stund kom gubbarna också och hade med sig lite fika till lekparken. Så mysigt! Längtar tills jag får egna barn och kan göra sånt med dom. Sen hade jag lovat små flickorna att de skulle få pyssla så det var vi ju tvungna att ordna. Det är tur jag har resurser! Fram med en gammal vaxduk på köksbordet, penslar och lådan med målarfärg, ett par plastpåsar till förkläden och varsin målarduk som jag köpt tidigare men aldrig bliv av att jag målat så var vi i full gång med att göra konstverk :) När barnen målat klart sina tavlor tog vi en paus och tog oss en liten prommenad för att leta stenar och kottar att måla. Hem och tvätta stenar och sen måla lite till :) Så roligt och tjejerna var så duktiga på att både lyssna på vad vi sade och på att måla. Sen blev det middag och lite tvmys innan sängdax.

Och i dag åt vi frukost tillsammans och sen for faster med familj hem och jag och gubben slappade ett tag innan det var dax att göra sig i ordning för lite rally :) För i dag var det backtävlingen här i Årjäng och jag hade ju blivit lovad sedan i höstas att åka en gång då jag vann budgivning för världens barn men det sedan blev lite strul så att jag inte fick åka då. Så har verkligen gått och väntat på denna dag men jag har gruvtat mig inför den också. Och som jag väntade mig så när jag kom dit och skulle prova ut en overall så fanns det ingen som passade.

Overallerna är ju ofta i herrstorlek och väldigt små i storleken. Herrar har inte någon rumpa och inga lår men det har ju jag en hel del av och det var nog största problemet. Det är så fruktansvärt jobbigt att stå där och prova och prova, plagg efter plagg och stressen kommer mer och mer och man blir svettigare för varje plagg man provar och inget passar. Och då den stressen och oron idag att kommer jag komma i någon overall så att jag får åka min efterlängtade rallytur, men det gick! Till slut kom det in en overall i storlek jättestor som jag kom i och fick igen, lyckan var total! Dock var den ju en meter lång i både armar och ben kändes det som hihi.

Sen gick vi ner till han jag skulle åka med och jag fick sätta mig och vi fick ställa om bältet och så det passade och lite så. Och där var det också så att en bred rumpa och höft passar inte sådär jättebra i en smal rallystol. Klämde rejält och gjorde ont men det struntade jag i. Och spännet från bältet klämde och gjorde ont på mina lipödemlår. Framåt kvällen trädde även ett fint litet blåmärke på vardera lår fram. Men det var det värt.

48,4 sekunder av glädje, lycka och adrenalin.

 

 // Anna

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0