Nyårslöfte 2016

Då var första jobbdagen för i år avklarad. Jobbigt att gå upp i morse trots att jag kände mig pigg. Hade ingen lust att åka till jobbet men gjorde det iallafall, så det var ju bra :)

Förmiddagen var lite jobbig och jag kände mig ledsen/nedstämd men efter lunchen gick det lättare. Egentligen förstår jag inte varför jag känner såhär inför jobbet för jag trivdes ju så bra med det förut och så hemskt är det ju inte på nya arbetsplatsen. Så börjar fundera på om de är något annat som egentligen är orsaken till min nedstämdhet? Tex att jag har så dåligt självförtroende och självkänsla igen och inte riktigt vet vad jag vill och alla tankar om den förbannade kroppen som jag är så trött på och gnäller om så ofta. Och apropå det där med kroppen så kommer vi in på mitt nyårslöfte. Som "vanligt" består nyårslöftet av att "gå ner i vikt" projekt. Jag försöker ju jämt och ständigt men det räcker ju aldrig riktigt till och en stor del kan ju bero på lipödem om jag nu har det. Har ju varit i kontakt med en ny lymfterapeut nu under hösten och nästa månad ska jag åka och prova ut komprissionsbyxor, så får ju lite hjälp där även om vi inte kommer någon vart, men en annan sak som lymfterapeuten ville var att jag skulle kontakta Friskvården och få hjälp/stöd att gå ner i vikt, så det har jag gjort i dag samt funderat lite på vad vi kanske kan göra annorlunda denna gången eftersom jag redan varit där i två omgångar redan utan resultat. Det ena jag kom fram till är att det kanske blir lättare om jag får någon form av träningsprogram med uppföljning och det andra är om det kanske finns någon grupp att träna i. Har även funderat på det där med kosten men där har jag inte riktigt kommit fram till något. Så vi får väl se hur det går när jag fått en tid och fått träffa friskvårdskonsulenten igen. Sen i kväll har jag även skrivit ut papper där jag ska väga och mäta mig samt som en kalender där jag ska skriva upp mina träningspass. Var ju med i en utmaning på Facebook förra året som hette "100 pass innan midsommar" som gick ut på att hinna göra 100 träningspass innan midsommar helt enkelt och det tyckte jag fungerade ganska bra så är något liknande jag har tänkt mig nu med men denna gången lade jag till lite fler kolumner än bara träning, bla hur mycket jag ätit och mitt humör. Så detta år blir väl lite hälsoinriktat trots att jag inte riktigt har en färdig plan men ska smida vidare på allt detta och försöka få ihop något och skriva ner det. Nej känner att detta inlägg börjar bli väldigt rörigt så får nog sluta nu. Måste försöka sova också så jag orkar upp till jobbet i morgon bitti. Hoppas ni hängt med i detta inlägg och att det inte blev allt för rörigt. Slänger in en bild på det jag gjort och skrivit ut från datorn och så ska jag försöka knåpa ihop någon slags "hälso plan" framöver, för som sagt, som jag  mår nu håller inte i längden. Jag vill faktiskt leva länge och må bra i både kropp och själ. Natti natti // Anna

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0